Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cardsharing nästan igång

  1. #1

    Cardsharing nästan igång

    Har hållt på och trixat med cardsharing men faller just nu på mållinjen känns det som.

    Så här ser uppsättningen ut:

    Server
    1. Mandrake 10.1 Linux.
    2. Mp3.5 satt i Phoenix läge.
    3. Newcamd Cardserver

    Client
    1. W2K.
    2. Technotrend 2.1 tvkort
    3. ProgDVB
    4. WinNCD 1.0.5

    Jag får ProgDVB att "prata" med cardservern genom WinNCD, alltså är tcp portarna korrekta. Det som inte lyckas är att få de krypterade kanalerna att öppnas. Följande felmeddelande synns i WinNCD loggen:
    Cannot find CAID for ECM =03xx

    Något känns som om det är felkonfigurerat i newcamd conf. filen.

    Vore tacksam om någon kunde svara på hur man satt upp den filen.

  2. #2
    Ansvariga kan ta bort ovanstående då jag på något mystiskt sätt fick det att funka utan att göra någonting.. Eller rättare sagt, jag vet inte varför det just nu funkar då man varit inne på alla ställen som var tänkbara och rattat.

  3. #3
    Det kan få vara kvar eftersom det finns folk som efterlyst en guide på vad som behövs för att få det att fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4

    Re: Cardsharing nästan igång

    När du har fått det att fungera via Internet så gör en riktigt fin guide så blir jag jätteglad.



    Citat Ursprungligen postat av Camelot
    Har hållt på och trixat med cardsharing men faller just nu på mållinjen känns det som.

    Så här ser uppsättningen ut:

    Server
    1. Mandrake 10.1 Linux.
    2. Mp3.5 satt i Phoenix läge.
    3. Newcamd Cardserver

    Client
    1. W2K.
    2. Technotrend 2.1 tvkort
    3. ProgDVB
    4. WinNCD 1.0.5

    Jag får ProgDVB att "prata" med cardservern genom WinNCD, alltså är tcp portarna korrekta. Det som inte lyckas är att få de krypterade kanalerna att öppnas. Följande felmeddelande synns i WinNCD loggen:
    Cannot find CAID for ECM =03xx

    Något känns som om det är felkonfigurerat i newcamd conf. filen.

    Vore tacksam om någon kunde svara på hur man satt upp den filen.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  5. #5
    Nu vore det roligt ifall du som har en server nu skulle kunna stresstesta detta! Så vi får se hur många man kan vara på ett kort osv!

Liknande ämnen

  1. Nästan död Drambox 500C?
    Av Båxer i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 19:44
  2. DM800 och nästan ingen EPG
    Av stevex i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 14:54
  3. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 20:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss