Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Menyer till pdf

  1. #1

    Menyer till pdf

    Hejsan!
    Sitter en del med en massa pdf-dokument o är ute efter ett progg som man på ett enkelt vis kan göra ett snyggt menysystem o länkar till PDF-filerna.
    Ser att Adobe själva har en del men vet ej vilket man ska välja.
    Ser fram emot tips.

  2. #2
    Hmmm förstår inte riktigt vad du menar. Enda jag vet är ett program som konverterar PDF-format till WORD-dokument....sedan därifrån kan man väl konvertera till annat?

    Programmet heter "pdf2word" och verkar bra - det jag testat.

    Ska du bara ha länkar till dem via en sida, går detta att göra med word eller andra editorer? Frontpage, HTML Pro osv osv.....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Hmmm jag kanske uttryckte mej lite oklart.
    Jag vill ha alla mina pdf på en tex cd-skiva o sedan vill jag ha en start meny på den skivan som är uppbyggd med knappar o menyer som länkar till angivna pdf:er.

  4. #4
    Ett ganska populärt samt billigt sätt att lösa detta på är att använda vanlig html. Detta öppnas då i standardbrowsern.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Ett ganska populärt samt billigt sätt att lösa detta på är att använda vanlig html. Detta öppnas då i standardbrowsern.
    Det var nog inte så han menade.
    Han vill med hjälp av något program skapa en sorts meny till en cd där hans pdf-filer ligger. Så han enkelt kan se vilka det är och välja vilken han vill öppna.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Ett ganska populärt samt billigt sätt att lösa detta på är att använda vanlig html. Detta öppnas då i standardbrowsern.
    Det var nog inte så han menade.
    Han vill med hjälp av något program skapa en sorts meny till en cd där hans pdf-filer ligger. Så han enkelt kan se vilka det är och välja vilken han vill öppna.
    och om jag inte även missuppfattar dig så är det precis det jag svara på. Alltså skapa menyn i en html-fil som sedan inkluderas på CD:n. Denna autostartas t.ex. när CD:n stoppas i spelaren. Vips har man en meny där man kan välja på de olika PDF-dokumenten.

    Detta är alltså ett alternativ till något program som skapar en (kanske snyggare) meny. Själv har jag inga andra tips att ge, då jag inte testat något sådant program.

    Har man å andra sidan inte kunskap i HTML så kanske detta är knepigt.

    Klart som korvspad!

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Isåfall kan man ju göra på följande sätt. Borde fungera.
    Skapa en ny text fil, lägg in följande, och döp om den till pdf.htm eller liknande.

    Kod:
    <html>
    
    <head>
    <title>PDF</title>
    </head>
    
    <body>
    
    
    
    <u>PDF-Filer</u></p>
    
    
    </p>
    
    
    Fil 1</p>
    
    
    Fil 2</p>
    
    
    Fil 3</p>
    
    
    Fil 4</p>
    
    
    Fil 5</p>
    
    
    Fil 6</p>
    
    </body>
    
    </html>
    Byt ut namnet till namnen på pdf-filerna.
    Vill du ha en autorun på CD-n så får du isåfall lägga till en inf-fil.
    Tror det ska funka med en htm-fil som mål, och inte en exe-fil som det "brukar" vara. Men testa skapa en ny .txt fil, och lägg in:

    Kod:
    [autorun]
    open=pdf.htm
    i den. Släng in den oxå på cdn. Testa om det funkar. Inte alls säker, men värt att testa

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Testa om det funkar. Inte alls säker, men värt att testa
    Det fungerar. Det är ju vad jag har försökt säga hela tiden

    Om nu inte MS har "åtgärdat" detta i någon SP eller dylikt. Fungerade utmärkt för ca ett år sedan i varje fall.

  9. #9
    Jaha nu fick jag lite info...tackar för den. Låter vettigt att köra i browsern men en fråga till då. Jag är inget geni på html men misstänker det finns program som kan göra en snygg layout/meny utan att man behöver vara någon einstein i detta område. Det skall också nämligen vara till en presentation.

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det enklaste är nog Frontpage , följer med i Office XP och sådär.
    Där behöver du inte kunna html, utan behöver bara designa lite fint så fixas html automatiskt

Liknande ämnen

  1. Streamar DVD, men hur komma åt DVD-menyer?
    Av The Orb i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 08:27
  2. Svenska menyer
    Av MurdinE i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 14:39
  3. Konstiga menyer i dm600
    Av seven01 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 12:36
  4. Saknar texter i menyer
    Av pawas i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 16:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss