Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vild teknisk fråga.

  1. #1

    Vild teknisk fråga.

    Hej

    Jag har ett Hauppauge WinTV Nexus CA kort med CI interface, Conax CA modul och ett "ÄKTA" Comhem kort.

    Även om originalmjukvaran suger så går det aldeles utmärkt att spela in filmer i original mpg kvalitet.

    Detta har gett mig blodad tand och fått mig att ligga sömnlös med lite vilda grubblerier.

    Jag har läst att folk som kör kort under linux har lyckats med att spela in flera program samtidigt men självklart bara om dom ligger på samma kanal/frekvens och (så vitt jag uppfattat det) bara om dom är okrypterade.

    Mitt resonemang är: Om man kunde spela in RÅDATA strömmen från kanalen och sen låta kortet / conaxmodulen avkoda strömmarna en och en i efterhand så skulle man ju kunna t.ex. spela in alla Canal+ filmerna på en gång och sen utvinna det man vill ha i efterhand!

    ÄR jag fel på det???

    Tacksam för all input! Jag är hyfsat programmeringskunnig själv åxå men vill inte uppfinna ett hjul som nån annan redan jobbar på....

    /Johan

  2. #2
    Du må nok ha en tuner for hver kanal du vil se eller recorde samtidig.
    Derfor det er blitt så populært med sat-boxer med 2 tunere i nå. Da kan du se på en kanal og recorde fra en annen..

  3. #3
    Det låter fullt rimligt.

    I en dreambox går det ju bra att spela in en och titta på en annan kanal så länge de ligger på samma transponder.

    Det krävs väl bara lite händighet med koden och diskar som orkar spela in den höga bitraten...
    :-)
    maja
    ------------------------------------
    DM-7000S, Gemini 107 i flash, HDD via NFS, 1W, 13E, 19.2E

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av maja
    Det låter fullt rimligt.

    I en dreambox går det ju bra att spela in en och titta på en annan kanal så länge de ligger på samma transponder.

    Det krävs väl bara lite händighet med koden och diskar som orkar spela in den höga bitraten...
    Wow! Dreamboxen fixar detta altså?! Även med 2 kodade kanaler?
    Någon sa att Dreambox kan "dela ut kortet på lokalt nätverk för en andra dreambox åxå. Stämmer detta?

    Var är bästa stället att hitta information om vad dreamboxen kan, och inte kan?

    /Johan

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 18:33
  3. Fråga! CD/M-II
    Av Kilroy i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 16:52
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-10, 19:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss