Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Mottagare

  1. #1

    Mottagare

    :smile: Hej! Är på gång att köpa mig en ny mottagare,va ska man köpa
    dreambox säger många, är de mycke innan man kommer igång med en dreambox??
    Sedan finns det ju vanliga mottagare med eller utan inbyggda moduler??
    mvh einar

  2. #2
    Tankar du måste sätta dig ner innan du bestämmer dig samt för ett ev köp:

    * VAD vill du se för något - Canal Dig, Viasat/båda, andra eller så mycket som möjligt?
    Om du har en parabol: Duger denna samt hur många mikrohuvud (LNB) finns där?
    * Kan jag ta in kanaler jag önskar, inga hinder ivägen osv osv?
    * Hur mycket vill du ge för en mottagare?
    * Hur teknisk är du för en ev patcning/ändring av programvaran o mottagaren?
    * Vad prioriteras i tittandet samt hur ofta kollas det på TV hos dig/er?
    * Vill jag "framtissäkra" mottagaren för ev framtida behov, kommer det att finnas "säkra" uppgraderingar?
    * Kort: Vad för slags kort passar bäst för denna mottagare DU finner intressant?

    Finns en del frågor angående vad DU/ni själva vill ha för något. Sedan när du/ni tagit ställning till detta, är det dax att gå vidare till vad för slags mottagare just DU vill ha och finner intressant.

    Detta är mina tankar...Lycka till..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    vill du se både viasat-canal digital så tycker jag att du ska satsa på en strong8700 du kan inte komma undan billigare.kolla www.eklid.se du får boxen för 295skr med viasat bas 99skr i mån, i 24 månader.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  4. #4
    Jag har köpt mej en Deltasat CXCI 1105 för 1500 kr. Du får jävligt mycket mottagare för pengarna. I orginalutförande är det två modulplatser och en inbyggd conaxplats. Dessutom kan man byta porgramvara (patcha) och därigenom se på alla knäckta system (t.ex. CD, de som finnns kvarpå viasat, tvcabo osv.)

    Jag har hittat mej en ny bästa kompis.....:twisted:

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  5. #5

    Deltasat

    :lol: Hej! Det låter ju intressant med den mottagaren,var finns de programmvaror som man patcha den med?
    gör man det med en nollmodemkabel?
    :?:
    mvh einar

  6. #6
    Soprano: Har du fått den än? Så den verkar helt kanon då? Några nackdelar? Fördelar? Går löst och ledigt med MII?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #7
    Den är mycket bra. Har dock inte haft chans att testa den så mycket än. Ska göra det i veckan. Jag har inte heller hunnit prova om Canal digital funkar men det ska den göra dock fungerar det som e kvar på viasat och TVCabo, vet inte om den fungerar med M2 eftersom jag inte har ngt M2 :twisted: dock så kan man använda ett silverkort med BBaio filer och se på det som finns på det i den inbyggda conaxplatsen utan att patcha (dock inte så mycket att se på nu längre)

    När jag har hunnit testa den mer så återkommer jag med en "recension".

    De e lätt att patcha, man använder bara en nollmodemkabel mellan dator och mottagare och med rätt programvara så kan du lägga in ny mjukvara i boxen. (dessutom blir det 10 ggr snyggare layout med den patchade mjukvaran än original utförandet)

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  8. #8
    TVCabo??
    Ser fram emot en bra recension av mottagaren då, så jag vet vad det är för en. Är intresserad av de som är kvar på V*as*t samt C*n*x via MII.

    Finns en del programvara till boxen då som är anpassad till de nordiska kanalerna?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #9
    TVcabo är ett portugisiskt paket som sänder via Hispasat 30W, har bl.a. Disney channel en massa porr osv.
    Programvaran är inte anpassad till de nordiska länderna eller nåt annat land. Den är universell, den öppnar allt som går att öppna (inte Cyfra+ än dock). Tror att det är någon i Turkiet som har utvecklat den, är inte säker dock. Jag har iaf. hämtat programvaran från en turkisk upload + en annan sida.
    Vet inte varför den inte skulle fungera med ett M2, vet att MR fungerar bra iaf (har inte prövat själv dock).

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  10. #10
    Oki tackar för infon. KAN ju komma väl tillpass någon gång.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Vad ska man ha för mottagare?
    Av bossepersson i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 15:36
  2. cd mottagare
    Av jang i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 12:49
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss