Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Blåa rutan?

  1. #1

    Blåa rutan?

    Hej !
    Har en Pioner CD-hyrbox och kör med ett m11 kort. Har dessutom laddat ner den senaste epg-versionen (Var det ett misstag?)Retar mig (liksom många andra gör har jag förstått) på den blå rutan på kioskkanalerna. Har försökt med de knep som jag kunnat läsa mig till här, men inget tycks funka. Menar t ex 999, pil höger/vänster följt av c och+, samt att trycka på guideknappen men inget tycks funka. Funkar dock att snabbt slita ut kortet, men det hade ju varit skönt att slippa.
    Har dessutom läst om att filen "MHWcannelList_without_ConaxCard" skulle kunna vara till hjälp om man bränner den till ett guldkort. Någonstans läste jag oxå att det skulle göra att man kan lägga kanalerna som man vill, stämmer det - och i så fall hur gör man? Är det en ny kanalsökning med guldkortet i som gäller då?

    Undrar om det är någon som testat detta med samma box som jag har och dessutom har den senaste epg´n.
    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    har du testat m2 buggfix då kanske det löser sig
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    "MHWcannelList_without_ConaxCard" du rensar boxen på ALLA kaneler och gör en ny kanalsökning med guldkortet. då hamnar alla kanaler under övriga kanaler. precis som viasats kanaler gör i dessa boxar. detta gör de möjligt att du kan redigera, placera kanalerna. t.ex tv3 på kanalplats 3 om du har nytta av den kanalen. då kan du även ta bort dessa EPG kanaler (brukar ligga i slutet av cd kanalerna) det är en eller flera av dessa kanaler som fixxar att den blå rutan kommer fram. det du missar med att ta bort epg kanaler är just att du inte har möjlighet att se vad som visas på tv:n.. och guiden kanske försvinner. hur som helst så förlorar du inget på att köra guldkortet. blir bra mycket smidigare box med detta guldkort.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Tack för hjälpen!
    Ska försöka låna ett guldkort och följa din instruktion.

Liknande ämnen

  1. Blåa rutan i kiosk igen
    Av kenny87 i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 23:15
  2. Blåa raden
    Av tois i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 12:07
  3. den blåa randen
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 16:46
  4. Den blåa menyn
    Av acey i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 14:26
  5. Den blåa rutan på CD hyrbox
    Av bonden85 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 12:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss