Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Failed to get an ATR!!!

  1. #11
    Ingen som gjorde samma sak som mej då? Ja skulle bränna i spöket med en MO3.5 Seriell, och mII-kort. Trodde att spöket skulle stå i "normal"-läge. Men det visade sej vara fel, även om ja hade en seriell så skulle den stå på MP35USB. Kanske ett tips?
    Ni får alla ha en bra dag, dax o jobba

  2. #12
    kortet har kontakt problem.tryck inkortet samtidigt som du proggar då ska det funka
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #13
    Pluto: tror aldrig du fick svaret om man var tvungen att upgradera OS varje gång nya koder kommer. det är inte alltid så. men den här gången behövs nytt OS.har du fått in nytt OS men koderna fail:ar. så ska du inte behöva programera om OS:et igen.

    de va mest dom gamla korten som inte klarade äldre firmware. min mp3.5 hade 1.7 i firmware. fick uppgradera till 1.8 då gick de. de kan väl iofs vara firmware. för dagens firmware bygger på en stabilare teknik än vad den gamla firmware 1.7 och under har. de kan va så att de funkar i nästan alla fall utom kanske denna gång. kan t.ex vara en liten bug i spöket som gör de svårare för äldre programerare att bränna kort. vem vet. iofs T-Bird sitter juh glatt med sin 1.3 firmware utan problem.

    grendel: de låter precis som att du har fel på comporten eller att du valt fel comport i spöket. eftersom du får samma fel fast kabeln är urdragen. lr ja.. nu kan inte jag med din brännare. du kanske har den med både serie å usb kabel..


    om man inte löser problemen hur man än gör.. ett tips då är att byta dator.. händer saker med datorer jämt. speciellt om man uppgraderar, instalerar olika progs o.s.v... rätt som de är så försvinner lr förstörs nån viktig fil.. så är de med WINDOWS.. sånt man får leva med lr byta OS på datan. iofs inte alltid windows fel. är väl de där med virus oxå..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av reidarberge
    kortet har kontakt problem.tryck inkortet samtidigt som du proggar då ska det funka
    Jag har varit med om samma fel kortet var inte intryckt tillräckligt och det var lite glapp i MP 3.5 USB höljet (det gula) när jag tryckte ihop det så funkade det :!:
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  5. #15
    Tack för tipsen. Känns som att jag provat allt nu. Slutsatsen är att kortet gått sönder av någon anledning. Det blir till att köpa ett nytt kort...

    Lite förvånande dock. Jag har bara bränt det ca 10 ggr totalt.

  6. #16
    hördu jag har samma bekymmer men jag har aldrig brännt med 3.6 innan har en infinity själv. är det bara att starta spöket och iså fall vilka inställningar ska jag ha!

    :idea:
    nu vet jag! de funka nu
    mp35usb och com 4
    så fick jag det att funka

Liknande ämnen

  1. Failed to get an ATR
    Av anteman76 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 20:09
  2. Failed to get an ART
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 18:56
  3. Failed to get ATR
    Av michaelk i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 14:30
  4. Failed to get an ATR
    Av fialia i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 19:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss