Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DVB / Htpc

  1. #1

    DVB / Htpc

    Hej,

    Jag har sökt lite i forumet men jag har svårt att avgöra när och så det kodades om så om någon kunde bekräfta om CD fungerar med DVB-S och någon softcam? Alltså utan original kort ops:

    Vore intresserad att testa CD in i min htpc.

    Om det redan är besvarat så vore jag tacksam om ni pekar mig till rätt tråd.

    /a

  2. #2
    Ja, det fungerar. Jag har ett DVB-S-kort (SkyStar 1) och kör ProgDVB (4.44.2) med Yankse som softcam. Parabol riktad mot Intelsat 707, Thor 2,3.

    Meningen är egentligen att använda VDR under Linux 2.6.x, men har inte hunnit dit ännu så jag kör i XP med det, på många sätt, rätt irriterande ProgDVB.

    Brasklapp: Fast det funkar inte just nu i denna stund då förstås eftersom man behöver den nya ascii-nyckeln...

  3. #3
    jag kör även med ett dvb-s kort (ss1) + progdvb & yankse och det funkar kanon, har inte tittat nu på nån dag men så länge det finns koder så funkar det...

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  4. #4
    Tack för hjälpen,

    Borde man inte kunna extrahera nycklarna ur m2 filerna? Och på så sätt skapa en ascii nyckel?

    /a

  5. #5
    folk har redan försökt det utan framgång

Liknande ämnen

  1. Bygga HTPC
    Av ElFeo i forum HTPC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 18:26
  2. HTPC med Tele2
    Av Kossamuno i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 10:00
  3. PCI DVB-S FTA HTPC
    Av giggelito i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 15:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss