Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hauppauge Wintv Nexus-CA

  1. #1

    Hauppauge Wintv Nexus-CA

    Först: Tack för ett otroligt bra forum, men bra fakta och litet myter/rykten.

    Jag har ett Nexus-CA som fungerar perfekt med medföljande programmet (alla digitala och analoga kanaler hittas vid scan).
    Tyvärr så hittar varken ProgDVB eller MyTheatre några kanaler alls när jag scannar (ProgDVB visar att det finns en signal, men inga kanaler hittas. MyTheatre hittar inte ens någon signal). Jag är säker på att jag har rätt inställningar för transpondrarna.

    Jag har googlat litet och det verkar som fler har detta problem med Nexus-CA korten. Är det någon som känner till något prog som fungerar med detta kort, eller vet något om det kommer stöd i ProgDVB eller dyl?

    Tack på förhand

  2. #2
    Scanna kanalerna i ett annat program typ det som följer med. Sedan kan använda en kanalliste-editor typ http://free.pages.at/cleditor/ för att ändra kanallistans format till det för ProgDVB. Listan ligger under installationsmappen för varje program.

    För mig funkade det att skanna varje transponder manuellt i ProgDVB efter att ha startat en kanal som jag manuellt lagt till kanallistan.

    Orkar du inte fixa det själv så kanske det finns någon som har en färdig kanallista att tillgå, med risk för några små lokala variationer.

  3. #3
    Tack för idéen. Har tyvärr redan testat att lägga över en fungerade kanallista från en annan burk med fungerande dvb-c-kort, men no dice. Verkar som något ändrats i API:n från Technotrend.

  4. #4
    ?¿?

    Du hade fått en kopia av en kanallista från vilket program och ska köra det i vilket?

    Fungerade inte kortet med ProgDVB? Trodde att alla nexus var liknande TT2.1. Finns det nexus som är identiska med det nya TT-kortet nu? Tyckte du sa at du kunde ta emot analoga kanaler också vilket kan stämma i så fall.

  5. #5

    [b]Förmodligen hoplöst..[/b]

    Har ett liknande problem med Nexus-CD
    Signal styrkan pendlar upp & ner och hittar ingen låsning..
    Det är inget problem att köra med Nexus-C.
    Verkar som det är analog delen som är inne och ställer till det..

    Funkar med orginal program!! Men det har ju sina begränsningar..
    Har kontaktat TT ett antal gånger för att få mer info och schema över kortet.. Men tystnad därifrån..

    Testade program.. PROGDVB , MyTheatre, DVB Extreme ,WatchTVPro..

    Lika illa på alla program...



  6. #6
    Ett förtydligande: Jag har förutom det nya Nexus-CA kortet även ett gammalt TT-kort som fungerar utmärkt. Från den burken har jag kopierat fungerade kanalinfo i ProgDVB till burken med det nya kortet.

    Med det nya Nexus-CA-kortet hittar jag inte ett smack i något program utom Hauppauges/TTs-original-prog. I just ProgDVB får jag dock utslag på signalstyrkan, men ingen bild/ljud (även om jag använder den inympade kanal-listan från den andra, fungerande, burken).

    Har även testat att byta ut boot-binären som ProgDVB skickar till kortet, till den som följer med 2.18 drivisarna, men det fungerade inte heller.

    Nu har jag precis fått SDK:n från TT - förhoppningsvis kan det sprida litet ljus över det hela.

  7. #7
    Sitter i samma sits, verkar som kortet inte stöds.
    Hoppas du kommer på nått.

    Finns det nått kort som går att köpa nytt i sverige som fungerar med progdvb?

  8. #8

    Kort

    Finns en hel del att välja på. Själv så kör jag med ett Technotrend DVB-C
    med CI modul och Viaccess ver 1.84 och det funkar klockrent. Vilket CA modellen inte gör.. Kolla på WWW.brasse.biz

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av madgunnar
    Scanna kanalerna i ett annat program typ det som följer med. Sedan kan använda en kanalliste-editor typ http://free.pages.at/cleditor/ för att ändra kanallistans format till det för ProgDVB. Listan ligger under installationsmappen för varje program.

    För mig funkade det att skanna varje transponder manuellt i ProgDVB efter att ha startat en kanal som jag manuellt lagt till kanallistan.

    Orkar du inte fixa det själv så kanske det finns någon som har en färdig kanallista att tillgå, med risk för några små lokala variationer.
    Du säjer här att den hittar både analoga och digitala kanaler. Då undrar jag ommna kan få in analoga kanaler via en vanlig tv anten via en sådan som du har. Detta skulle vara bra på Lan bl.a

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av stopstopstopstop
    Tack för idéen. Har tyvärr redan testat att lägga över en fungerade kanallista från en annan burk med fungerande dvb-c-kort, men no dice. Verkar som något ändrats i API:n från Technotrend.
    Lite dum idé kanske men det funkade för mig... gör en ren installation av ProgDVB, dvs använd inte den gamla katalogen. Kanallistorna/INI-filerna kan vara fubar.

Liknande ämnen

  1. Hauppauge Win-TV Ministick
    Av penta77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 23:56
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:55
  3. WinTV-PVR-500 MCE
    Av Thug i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 15:41
  4. WinTV NOVA-T problem
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 18:48
  5. Hauppauge WinTV
    Av hammer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 21:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss