Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 46

Ämne: Problem med att hitta Thor sateliten

  1. #11
    Om Lnbet har en fast plats på armen som går ut från parabolen..

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av elisa
    Om Lnbet har en fast plats på armen som går ut från parabolen..
    japp det har den

  3. #13
    försök att ha lnb rätt i fästet så att kabeln går under armen..Sen riktar du parabolen neråt och tar den sakta uppåt tills du får en bra signal..

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av elisa
    försök att ha lnb rätt i fästet så att kabeln går under armen..Sen riktar du parabolen neråt och tar den sakta uppåt tills du får en bra signal..
    ok ska prova detta

    ytterligare en fråga: spelar det nån roll om jag har switchen inkopplad ?
    jag har bara dragit kabeln direkt från LNB till boxen nu.

  5. #15
    Prova utan först så vet du att det fungerar..

  6. #16
    Jag blir tokig !!!!!

    Jag får in viasat med 80 % signalstyrka men jag får inte in C D ( dvs Thor signalen ) jag tycket att jag provat allt, nån som har några förslag ??

  7. #17
    Testa med att flytta parabolen och ha den lös i trädgården, Det kan hända att man får in en satellit med bra styrka på ett ställe men när man ska ha in en annan blir det problem, är det skog ivägen? närmare än 30m? Testa att ta ner lite grenar.

  8. #18
    Jo jag har skog i mellan . det roliga i det hela är att jag plockar ned sirius , astra o alla andra sateliter med mellan 60-80 % signalstyrka.

  9. #19
    Kålla med kåmpas 1grader väst åm du har någån hög trä framför. dåm andra sateliter kanske går förbi trädet. Åm du har en parabol med ena LNB med sidomånterig montera Thor i miten ock Sirios vänstersida parabålen framifrånsät. Thor är den svagaste sateliten av alla 4 såm du har testat. Vad är storläken på din parabol?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #20
    Tar du in signalerna på rätt LNB. Thor(1 W) studsar in på den LNB som är belägen öst på din parabol och Sirius (5 E) hamnar i den västliga LNBn.
    Kolla med handen. Det kan ha blivit någon förväxling i switchen ute vid parabolen.
    Det här med träd ivägen kan man lätt kolla två ggr/år.
    Kolla in solens höjd mot söder vid höst-och vårdagjämning för vid de tidpunkterna är solhöjden och den geostationära banan där alla satelliter finns nästan identisk.(Det är högre på himlen än man tror)
    Men börja med att kolla alla anslutna F-kontakter.

    Hoppas detta kan vara till hjälp.

Liknande ämnen

  1. Thor problem
    Av Panahitchi i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 18:56
  2. Problem att hitta Amos!!
    Av Pegasus25 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24
  3. TMB problem att hitta kortet
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 13:32
  4. Problem att hitta MP 3.5 USB
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 22:02
  5. Ljudproblem på sateliten
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 16:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss