Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 46

Ämne: Problem med att hitta Thor sateliten

  1. #31
    tjena, har du testat ditt sirius huvud, använd de till thor och se om signalen blir bättre?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av wargen2005
    Ja jag har valt 1 LNB o det är Thor jag får in.
    Är du säker att du får in thor. i såfal kan du se någåt kanal , Vilket , vilcka
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Citat Ursprungligen postat av wargen2005
    Ja jag har valt 1 LNB o det är Thor jag får in.
    Är du säker att du får in thor. i såfal kan du se någåt kanal , Vilket , vilcka
    jo jag får in thor men signalen ligger o fladdrar mellan 0-40 % så jag kan inte göra en kanalsökning.

  4. #34
    Vilket motagare har du?
    Pröva manoel canalsöknig Kiosk1. 11421MHz H SR 24500 7/8
    Kan du se där singnalstyrkan?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #35
    Vi provar igen , nu har jag läst alla hjälpförsök.
    Om du har 23-30% signalstyrka, prova med följande:
    Lossa LNB, vrid lite åt båda hållen eller prova att justera framåt/bakåt i LNBfästet.
    En annan sak: 1 grad väst gäller om du bor i London eller rakt norrut om den staden. Jag bor några mil rakt söder om Umeå och jag har Astra rakt i söder, vilket innebär att Thor 1 W ligger ca 20 W enligt kompassriktning för min anläggning.
    Jag vill bara försäkra mig att du tittar på rätt satellit med din parabol.

    En annan klurig grej:
    En del fästen har dubbla skalor på antennfästet. Om man bor i södra delen av vårt land skall det monteras åt ett håll och norra delen vice versa. Kolla även det.


    Förresten, har du noggrant läst instruktionerna som följde med....?

  6. #36
    Prova att vrida på LNB:t lite så att kabeln inte är rakt ner utan ca:klockan 5 eller halv 6 och kolla om inte signalen blir bättre
    //Falo.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Vilket motagare har du?
    Pröva manoel canalsöknig Kiosk1. 11421MHz H SR 24500 7/8
    Kan du se där singnalstyrkan?
    Jag har C D combobox.

  8. #38
    Jag bor 5 km norr om Boden , på ett ungefär hur ska LNB vara vinklat då ? o hur stor skål behöver jag? ( har en 78 cm nu ) .

    Ni ska veta att jag uppskattar alla inlägg o hjälp jag fått . det värmer ett fruset norrlands hjärta.

  9. #39
    Jag förmudar at du har någån trä i vägen när du bor i norland där får man ha parabolen lite framåt lutad ock då behövs det inga höga träd at dåm är i vägen. Storläken på talricken räcker nog. jag har titat i Pudasjärvi med lika stor talrick ock pudasjärvi är lika norr såm Boden När du har en Lnb håll det rakt mot parabolen då for du starckaste singnal det vinklande hit ock dit är bara åm du har fler lnb än ett. Du skrev att du ser Sirios bra jag kålar i mårgån vilket hål du skal vrida anten från Sirios att du hitar Thor trolit vis till vänster från sirios parabolen framifrån sät. Lite osäker för detta.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #40
    5 km norr om Boden, sa du.
    Du ska ner på 13-14 grader på höjdskalan på antennfästet.
    Hä ba å bryt ne ännu mer men kolla de ja ha sagt förut i den här tråden.

Liknande ämnen

  1. Thor problem
    Av Panahitchi i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 18:56
  2. Problem att hitta Amos!!
    Av Pegasus25 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24
  3. TMB problem att hitta kortet
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 13:32
  4. Problem att hitta MP 3.5 USB
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 22:02
  5. Ljudproblem på sateliten
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 16:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss