Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Mini S-Mouse / Phoenix

  1. #1

    Mini S-Mouse / Phoenix

    har en Mini S-Mouse / Phoenix brännare, det funkar utmärtk när jag bränner M2 kort med till Canal Digit*l med TeamPDK, men när jag ska använda tex Multiprog (bananen) eller vilket program som helst utom TeamPDK så känner den inte igen brännaren. Hittar ingenting. Är tacksam för snabba svar. Är köpt hos Keycard.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    Re: Mini S-Mouse / Phoenix

    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    har en Mini S-Mouse / Phoenix brännare, det funkar utmärtk när jag bränner M2 kort med till Canal Digit*l med TeamPDK, men när jag ska använda tex Multiprog (bananen) eller vilket program som helst utom TeamPDK så känner den inte igen brännaren. Hittar ingenting. Är tacksam för snabba svar. Är köpt hos Keycard.
    Till Mini S-Mouse / Phoenix brännare kan man inte andvända Multiprog,
    endast PDK progget MII, Winexlorer, Basicard program samt ladda ee prom i Guldkort, Greencard om programmet i Pic stöder detta.
    Du skulle köpt en MP 6

  3. #3
    vart kan man hitt Winexlorer och Basicard, har sökt på google och annat hittar dem ingenstans.

  4. #4
    Det är nog enklare om du säger vilken typ av kort du vill jobba med, så kan vi tipsa om ev program
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    det är ett silvercard jag vill arbeta med på denna brännaren.

  6. #6
    Har du någon aning om vilka filer som ligger på kort?
    Om kortet är tomt så måste det programmeras med annan programmerare, en sm/ph klarar endast av att skriva eprommet och det förutsätter att det som ligger i pic:en har en loader, vilket inte alla har.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    sist jag använde den fanns det Viaccess filer för Viasat. Det var i somras.

  8. #8
    Då är chansen stor att det ViaXenix 2.5 filer
    Leta reda på editorn zebra9b om du nu behöver läsa eprommet.

    Men du kan som sagt inte göra nått åt picfilen, då behövs en annan programmerare
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. S-Mouse/ Phoenix brännare
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:36
  2. M-II Programmer - Mini S-Mouse/Phoenix
    Av Ganna i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-28, 20:19
  3. S-mouse/Phoenix
    Av dasse i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:06
  4. Hjälp med M-II Brännare (S-Mouse/Phoenix)
    Av limo i forum Canal Digital
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 16:53
  5. Auto S-Mouse/Phoenix
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 17:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss