Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: cd omkodningar

  1. #1

    cd omkodningar

    8) God jul och gott nytt år på er alla!! 8)

    Hörde att det kostar i rundasvängar mellan 80000 och 110000kr för cd att göra en omkodning. så jag tror att den sista gången inte var riktigt planerad att dom skulle koda om för även vissa orginalkorten har haft problem den senaste tiden.
    tack för mig!

  2. #2
    Är dom siffrorna rätt så föreslår jag att CD, säkert någon spion från dom som läser detta, skippar kommande 5 omkodningar och istället skänker pengarna till ex.vis Röda Korset.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  3. #3
    mkt bra skrivet!!!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Dårar, det kostar dom inte ett öre förutom möjligen lite missnöjda kunder. Att dom gott kan skänka en slant håller jag visserligen med om.

  5. #5
    Hörde = rykte och dom klarar vi oss utan.

    Vad är det dom skulle betala för och till vem?

    CD ägs av Telenor
    Conax ägs av Telenor
    Skulle dom hålla på med internfakturering eller?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Summan kan man ju fundera över, men om det nu är så att även abonnemangskunder kan få problem vid omkodningar så blir det ju så klart en kostnad. Dels vad gäller samtal till helpdesk, men även förlorad goodwill för att deras tjänst inte fungerar som den ska.

    Så att säga att det inte kostar något är väl att ta i.

  7. #7
    Jag funderar på om det inte kan vara en liten kostnad förenad med varje omkodning, bandbredden på satelliten borde ju bli något mer ansträngd om det ska kommuniceras med korten i tid och otid???
    Sen kanske det blir en och annan övertidstimme på Kodkontoret? ;-)

  8. #8
    kommuniceras med korten i tid och otid???

    troligen kommuniceras det med kortet var 10 min dyngnet runt oavsätt om det är omkodning på gång eller ej,så var det på d2mac tiden och sannolikt nu oxså
    men det kan dom se som loggar trafiken på kortet

    mvh
    t

  9. #9
    Dom kommunicerar ca var 10 sekund med kortet, varje gång som ECM ändras. Att lägga på instruktioner för ny nyckel i en EMM kan knappast påverka bandbredden alls.

    Om abbonenter ska bli drabbade av störningar är ju bara om kortet inte använts, det är väl därför dom tagit 4 olika index i drift så att det ska hinna laddas innan dom byter
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    ehm jag tror inte conax ägs av telenor? :cry:

Liknande ämnen

  1. Omkodningar
    Av Elvz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 09:08
  2. Piratkort fungerar trots omkodningar !
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 22:17
  3. Omkodningar på PPV
    Av junis i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 06:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss