Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: peerguardian

  1. #1

    peerguardian

    när jag har laddat ner något och haft peerguardian aktiverat så har programmet blockat något som heter
    microsoft london internet data center! det kan vara ca:20st blockeringar
    men vad är det för någonting? :shock:

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    nåt microsoft center i london verkar det vara :P

    Är säkert nåt sånt oxå, som söker över nätet regelbundet, kanske, men så länge peerguardian blockar och du inte laddar hem överdrivet med program och spel så är det nog lugnt!

  3. #3
    spel och program men filmer och filmsekvenser är det lungnare?

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    filmer och musik är inte olagligt.. än :P
    Men det kommer, fast jag tror dock ändå att det är relativt lugnt efter det, då de inte kommer att gå på sådana som bara laddar nån film då och då, utan de går nog på de som laddar ner massor med film och musik.

    Peerguardian stoppar det mesta (allt?) så du kan va lugn!

    Dock tar det programmet upp en hel del CPU, så det borde komma en uppdatering snart!

  5. #5
    Här tar den bara 2% cpu.

    Fast man måste ju gissa att de som spanar åt företag även sitter på vanliga konton hos UUNET och andra operatörer.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Här tar den bara 2% cpu.

    Fast man måste ju gissa att de som spanar åt företag även sitter på vanliga konton hos UUNET och andra operatörer.
    skulle gissa att de inte får sitta på ett vanligt konto och spana då de är komersiella företag..

  7. #7
    peergaurdian v.1.99 tar mycke cpu, däremot v.2 som kommer snart ska vara skonsamt mot cpu:n. Det där med microsoft brukar ja få när jag kollar hotmail eller kommer till msn hemsida.

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Här tar den bara 2% cpu.

    Fast man måste ju gissa att de som spanar åt företag även sitter på vanliga konton hos UUNET och andra operatörer.
    Du borde nog märka att datorn jobbar lite mer under vissa perioder.
    Peerguardian tar oftast upp 40% av min, vilket är jobbigt

    Dom har V.2 4.6/5 klart nu, så snart blir det bättre!

Liknande ämnen

  1. peerguardian
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-01, 09:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss