Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Byta till marksänt

  1. #1

    Byta till marksänt

    Funderar på att skaffa ett abonemang hos Boxer.. utbudet är ju ganska sjysst (familje) , vilken mottagare rekommederar ni som kört marksänt ett tag.

  2. #2
    Jag har en Force med hårddisk, är väldigt nöjd med den - snabb navigering och så.

    Men, tyvärr är Force bra på att skriva på sin hemsida att det är ny mjukvara på G inom kort som ska fixa lite småsaker - och att det sedan drar ut ett halvår eller så på tiden. Det är andra gången dom gör så nu.

    Fast jag skulle nog göra samma val om jag skulle köpa ny idag.
    Hoppas bara att dom snart släpper en med dubbla tuners för marknätet. Så man kan spela in en annan kanal än den man tittar på.

  3. #3
    Du kan kolla hos Neptun frejac och vara beredd att öppna plånboken rejält.

    Topfield 5000PVRt
    - Marksänd mottagare för Boxer
    - 2 modulplatser
    - Dubbla tuners
    - Dubbla tuners som gör att man kan spela in en kanal medans man tittar på en annan
    - Bild i bild inspelning (PIP)
    - Dolby digital

    6299:-

    Dom säger inte hur stor HD:n är men motsvarigheten på sattelitsidan har 80GB
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    *dräggel*

    köpte precis en X-box för att enkelt och prydligt kunna titta på filmer jag tankat hem. Från min "backupserver". Så just nu blev det lite tomt i lädret.

    Men den där måste man ju spana in!

  5. #5
    Om man nu ska svara snölle också så spelar det inte så stor roll vad du väljer.

    Tänk igenom vilka krav du har tex digitalt ljud osv..
    Den enda box som jag på rak arm skulle undvika är Thomson DTI 2000 för den har det skrivits spaltmeter om här.

    Om det är tyst om boxarna så kan man tolka det som att dom fungerar bra
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    OK Tack för inläggen .... har väl tänkt mig en mottagare som följer med abonemanget kan bli Samsung DTB-9401V , Humax VA-Fox T, Mediamaster 112T .

  7. #7
    112T:an är mysig, palla inte DVB-T text men SVT la ju av med det nyligen så det spelar ingen roll längre.
    DTI2000 är okej efter allt strul med uppdateringarna, men fjärrkontrollen gillar jag inte och den känns lite segare än Nokias box.
    Men Samsungen (inbillar jag mig) är en mycket bra box också

  8. #8
    Har tecknat ett kontrakt med Boxer... blev en Dilog DT-355. Den funkar fantastiskt bra byter snabbt kanal till skillnad från min 9802s. Behändigt format bra EPG,mm. 98:- vid 12 mån... skickar med en länk för den som är intresserad. http://www.dilog.se/

  9. #9
    Då kan du kanske snacka med den här gossen http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=15159

    Nu finns det ivf 2 i forumet som har den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Byta ut Sim 2.0 till sim 2.01
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 15:12
  2. Byta min analoga parabol till digital?
    Av 17 i forum Övriga mottagare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 19:23
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 18:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss