Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hjälp mig att köpa rätt digitalkamera

  1. #1

    Hjälp mig att köpa rätt digitalkamera

    Hallå
    Har nu funderat i några år på att köpa en digitalkamera, ska nu göra slag i saken.
    Men men men.... Vilken ska jag ha.
    Svår fråga, jag vet!!
    Har funderat på en Olympus c-765 med 10x optiskt zoom och 4mpix.
    Någon där ute som har några andra förslag på något annat märke med liknande eller bättre prestanda för ca: 4000:-.
    Eller om någon av er har erfarenhet av Olympusen så vill jag gärna veta plus och minus med den.
    mvh
    A

  2. #2
    Gå in på "pricerunner" och kolla, finns hur mycket info som helst.
    http://se.pricerunner.com/photograph...search=olympus
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Hej! den här har jag,,jag är helnöjd med den..

    Konica Minolta Dimage G600

    Liten, elegant och kraftfull 6 miljoner pixlars digitalkamera i fickformat. Elegant exteriör av rostfritt stål och aluminium. 3x zoom och plats för dubbla minneskort, både SD-kort och MemoryStick.

    6 miljoner effektiva pixlar ger bilder av högre kvalitet än man normalt förväntar sig av en kamera i denna storlek. Resultatet blir klara och detaljrika bilder vid alla brännvidder som kan skrivas ut i riktigt stora format. Sex megapixels är tillräckligt för utskrifter i format något större än A3 med 150 dpi.

    Mycket snabb i starten, första bilden kan tas redan efter 1,3 sekunder. Avancerade användare kan finjustera färger och exponering samt skapa specialeffekter med kamerans många manuella funktioner. Dessutom kan man välja mellan två ljusmätningsmetoder: centrumvägd och spot-mätning. I makroläget kan kameran fokusera på motiv på endast sex cm avstånd.

    3.495:-

    Direktlänk till produktsida på konicaminolta.se

  4. #4
    riktigt nöjd me min olympus mju 3mpix.. 3x zoom.

    snabb o väderskyddad
    (köpte den mest för att den är liten, vatten o stöttålig då det är en fördel om den ska med i skuffen på R1an)
    VU+

  5. #5
    ska du ha en grym ska det vara den nya Sony DSC-M1 cybershot, säljs ingenstans i världen utom i USA har en själv och den är den fräckaste kameran som finns.

  6. #6
    min sony p150 funkar fin fint

    7 Megapixel

    Redo att fota på under 1 sekund


    http://www.steves-digicams.com/2004_.../p150_pg5.html

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    Olympus µ-mini DIGITAL är mycket bra!!!! :wink:

    http://www.olympus-sverige.com/
    Dreambox

  8. #8
    sony t1 är bra! kolla på pixmania.

  9. #9
    Konica Minolta Dimage Z3 är jag skitnöjd med... 12x optisk zoom.. Iofs bara 4 mpixel, men det räcker gott till förstoringar upp till A4-format.

    Större gör man knappt i alla fall.. Kostar nog runt 4000 spänn idag..

  10. #10

    Re: Hjälp mig att köpa rätt digitalkamera

    Citat Ursprungligen postat av adambertilsen
    Hallå
    Har nu funderat i några år på att köpa en digitalkamera, ska nu göra slag i saken.
    Men men men.... Vilken ska jag ha.
    Svår fråga, jag vet!!
    Har funderat på en Olympus c-765 med 10x optiskt zoom och 4mpix.
    Någon där ute som har några andra förslag på något annat märke med liknande eller bättre prestanda för ca: 4000:-.
    Eller om någon av er har erfarenhet av Olympusen så vill jag gärna veta plus och minus med den.
    mvh
    A
    tänk på..

    objektivet är viktigast. spelar ingen roll hur mycket pixlar det är om objektivet inte är bra.

    om objektivet inte är bra, o du har en ruskigt massa mpix så får du bara en större dålig bild..
    VU+

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 14:23
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 15:17
  3. Köpa sin DB på rätt ställe.
    Av Johan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 12:37
  4. Köpråd Digitalkamera
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 21:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss