Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Se viaccess på hyrbox från Canal Digital (Pioneer)

  1. #1

    Se viaccess på hyrbox från Canal Digital (Pioneer)

    Tänkte hjälpa mina föräldrar att se kanalerna som Viasat fortfarande sänder via det gamla systemet (främst Tv3). Dom har en hyrbox från Canal digital med plats för en ca modul på baksidan och som jag ser det finns det två sätt att göra det på.

    1. Köpa en CA modul för viaccess (vilken ska jag ha 4.83 el 4.84?) och sedan programmera ett guldkort med rätt filer.
    2. Skaffa ett titanium kort och programmera det med TMB filen (man får då byta mellan orginal kortet och titanium kortet). Har dock hört att hyrboxarna ska ha problem med TMB.

    Vad tror ni blir bäst? Är medveten om att viasat kan släcka systemet när som helst men förhoppningsvis dröjer det ett tag. Vilken lösning jag än använder så kan man ju använda modulen eller kortet för andra ändamål. Vore tacksam för lite expert hjälp har inte hållt på med detta sen d2mac tiden... :wink:

    ///Mattias

  2. #2
    modul är nog det rätta eller analog box med guld kort
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    av dina alternativ så är ca mdoul de ända. vilken version de får du kolla upp. när jag körde på samma vis fick jag skicka tillbaka min modul. å fick en annan som passade till min. fast den första skulle fungera. förmodligen hade jag en 4.83...

    titanium fungerade inte alls i min svärfars hyrbox så de e inte att rekomendera.(försökte på alla möjliga sätt va ändå svart bild)

    3:dje alternativ är att försöka få tag i en box som pallar conax/viaaccess.(bättre beg. kanske) för di att hyrbox + camodul tänker jag aldrig mer ha. fungerade inge bra för mig. kanske hade kass modull vad vet jag. de va iaf mycket trix innan de funka.. å filerna jag använde va guldkort med barracuda filer.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Analog box med guldkort lät intressant är det samma filer man använder som till guldkort med modul? Tror farsans gamla analoga mottagare fungerar. Tråkigt att det strular med modul och hyrboxen, är det någon som fått det att fungera smärtfritt? Vilken modul använde ni då?

    ///Mattias

  5. #5
    analoga koderna är inte samma som digitala. de ska finnas att hämta på stopstop. dock kan jag inte länken dit för den. (ligger "gömd" där nånstans har jag för mig)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    www.sat-key.org hittar du d2mac filer ha en bra dag
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  7. #7

  8. #8
    Detta är väl förmodligen en svår fråga att besvara men vilket system tror ni håller längst tv3 via det analoga nätet eller det som kommer digitalt genom det gamla viaccess systemet?

    Är det någon som vet om Viaccess modul ver 4.84 fungerar med hyrbox från Canal digital? Vore skönt att kunna använda en modul för befintlig box och parabol...

  9. #9
    förmodligen så släcks systemen samtidigt.... men ingen vet väl.

    jag köpte min från.

    www.sat.nu


    Viaccess P/N: 904101 (används t.ex. till Viasats kanaler)

    Viaccess-modul, fungerar med alla mottagare som har en/flera PCMCIA-slot (även med Canal Digitals mottagare). Fungerar med Samsung, Digiality, Pioneer, Prosat, Force, Humax, Nokia m.fl.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    angående ca modul

    Viaccess CA modul"Red Cam. "med nya version 4.84 V1.07.004. fungerar bra även till CanalDigitals egna MediaHigway mottarare.(040101)

    NY uppdat. av Viaccess CA modul RED CAM !

    Viaccess CA moduler "Red Cam. " version 4.84 har inte blivit version 4.85 men därimot till en ny applicationsnummer till V1.07.004. Ser ut som buggen är fixad!

    (Nya 4.84 tappar inte efter en stund bild vid zapp mellan kanaler, felmedelande CA-modul saknas m.m. så uppgradera nu rekomenderas) Kanske även buggfri till Com Hem-boxen Humax 5100C!

    Efter uppgradering med satellitmottagare ser det ut så här i menyn:

    Viaccess 1.0 V484
    Application: V1.07.004
    Manufacture Microsystems

    Hur göra?:

    Via Hotbird 13 gr öst och kanalen*Satisfaction SCT*:

    Frekvens: 12.092 GHz
    Polaritet: Horisontal
    Symbol rate: 27500
    FEC: 3/4)
    PCR-PID: 4192
    VIDEO-PID: 4192
    AUDIO-PID: 4193
    SERVICE-PID: 8727

    1: Ställ in på Satisfaction och slå av satmottagaren.
    2: Slå på mottagaren igen med fjärrkontrollen på samma kanal och uppdateringen startar. Det tar ca. 30-40 minuter att download Version 4.84.
    3: När uppdateringen är färdig tas ca-moduen ut och sättes i igen och man har nu senaste V4.84 V1.07.004.

    Vid problem med att uppdateringen ej startas så prova med dra ut CA-modulen och sen stoppa in den igen. Testad med Triax 65S, Nokia 9602, men med Humax 5350 fungerar det inte att ladda ner till CA-modulen.(031205)
    --------------------

Liknande ämnen

  1. Canal digital hyrbox
    Av ruffis i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 15:24
  2. Canal Digital hyrbox Grudig
    Av pitbullsweden i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 07:27
  3. Remote Prog Canal Digital Köp Box Pioneer DBR-S220SC
    Av rydellpatrik i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:09
  4. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 23:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss