Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ändra boxensid?

  1. #1

    ändra boxensid?

    ÄR det inte så att boxensid och kortet hänger ihop? Dettta gör att kortet blir unikt till mottagaren. Om man skulle ändra boxensid tillen annans boxsid där man har abnm. borde inte kortet funka i den då? Vet ej om det är tekniskt möjligt bara en tanke som slog mig.

  2. #2
    Jo jag har för mig att det ska funka i Dreambox men du måste ha orginal abbonemang till en godkänd box då ska det gå att lägga i boxid i Dreamboxen och få kortet att funka (typ tvilling abbonemang tror jag läste någonstans ifs bara basutbud ) men vilken mjukvara osv. det behövs vet jag inte.

    Men någon annan box man kan ändra boxid i har jag inte hört

  3. #3
    Viasats tvillingkort kan man få om man har guldpaket och ger samma kanaler som det första kortet. På boxer kan man däremot bara få baspaket på kort nr 2.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  4. #4
    det jag menade var. Att man använder väl inte kortet i kortläsaren längre. Boxen läser väl av och sedan behöver man inte använda kortet mer. Skulle man då sätta kortet i en annan box med samma ID skulle inte kanalerna komma på den då också.

    Jag är ju ute och cyklar men. det är ju så fint väder.

  5. #5
    Bilden försvinner på 2 röda sekunder om jag tar ut kortet ur min mottagare i alla fall..Får upp en text som säger att jag ska sätta i programkortet..

Liknande ämnen

  1. Hur/var ändra passord?
    Av azkel i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 20:27
  2. Ändra skins
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 09:42
  3. Ändra på subtitles
    Av guld i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 10:43
  4. [LÖST] Ändra kod på boxer
    Av turkiskpeppar i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 18:50
  5. Baud å atr? Hur ändra?
    Av vägkung i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 06:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss