Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Områden comhem icke funkar med dvb-c

  1. #1

    Områden comhem icke funkar med dvb-c

    Hej, jag har försökt få igång mitt dvb-c med ci-kortplatser jättelänge... jag får inte ens in kanalerna som man kan få UTAN abonnemangskortet.

    I ProgDVB får jag 100% på quality och över 90% på level, men den hittar trots det inga kanaler. Parametrarna för mitt område enligt Sagemboxen:

    nätnr: 41002
    frekv: 362 MHz
    symbol: 68750
    modulation: 64

    Jag bor i Göteborg, centralt. Mitt dvb-c är en TT 2.1 Premium (med hårdvaru mpeg2). Jag köpte med en sån där modul med två platser för CI, och har två stycken Viaccess CAM med V484. Kortet känns inte igen av dessa CAMs...

    Om det nu är lokalbetingat att mitt dvb-c inte funkar, finns det andra som kan bekräfta eller dementera detta? Finns det någon lista med olika områden som det bevisligen funkar/inte funkar i?

    Tackar för all hjälp ni kan bidra med här.

  2. #2
    Finns inga gratis kanaler digitalt vad jag vet.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    Jodå. Det finns ca 5st man kan kolla på utan abonnemangskort.

  4. #4
    Endast analoga kanaler kan ses utan kort.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    Endast analoga kanaler kan ses utan kort.
    Jag ser då Eurosport och Discovery-mix utan kort...så det är nog inte riktigt sant.

  6. #6
    Prova med symbolrate 6875.
    Av någon anledning ska det vara så i ProgDVB.

  7. #7
    Hej, tack för svaret. Det stämmer... symbolrate ska vara 6875 för hela comhem-nätet... men det hade jag förrut också. Fick hjälp från MadGunnar och kunde till slut utesluta några grejer och kom fram till att min CI-modul ställer till det för DVB-kortet. Jag kopplade bort CI-modulen och installerade om ProgDVB, vips så hittade den alla kanaler.

    Så nu funkar den iaf... problemet nu är att jag inte har en fungerande CI-modul så jag kan inte få in de kodade kanalerna... Jobbar på att få igång en egen cardshare och på det sättet komma runt problemet.

Liknande ämnen

  1. Icke fungerande lcd display 7020s
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 17:58
  2. [LÖST] icke fungerande kort
    Av salsero2u i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 21:59
  3. [LÖST] Comhem - Vilken box funkar?
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 21:01
  4. Funkar den här på Comhem?
    Av limpo i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 15:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss