Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: CD kort, s/N, bild?

  1. #1

    CD kort, s/N, bild?

    Vet någon hur det fungerar? man har ett CD kort med s/n 1234, operatören "öppnar" kort nr 1234 med "fullt utbud".

    Min kompis köper åsså abb, får kort med 1235 som s/n .

    Kan man manipulera s/n nummret på nåtvis?
    Kommer man åt och se hur kortet ser ut?

    inte dom nya, men dom gamla man kunde manipulera....kan man inte ge dom "ny" identitet?

    eller har inte kortnummer med saken och göra?

    just a thougt!

    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  2. #2
    Det kallades att mosca korten slutade att fungera för cr. 1 år sen då bytte CD ut gamla kortserien som det gick att göra så på.
    Dom gamla korten är tvärdöa enda användning som isskrapa.

    s/n nr har inget med nyckelen som öppnar kanalerna om du trodde det.

  3. #3
    jo det trodde jag!

    för annars hur vet CD vilket abb och stäcga om jag inte betalar`? S/N var det logiska!

    Och viste dock om mosc, därför frågade jag efter som dom korten gick och manipulera!

    hur vet cd vilket kort som dom ska uppdatera om jag beställer nya kanaler då?
    ....im not lost, im on adventure.....

  4. #4
    lacrits68, om du beställer fler kanaler så måste du uppge ditt kortnummer, då vet CD vilket kort dom ska uppdatera;-)

  5. #5
    Det lär ha varit något kryphål i den kortserie som CD bytte ut senast som gjorde att P-koder kom ut, men hur vet jag inte.

    Det verkar som CD lyckats för tillfället iallafall att stoppa "pirater" så dom inte kommer in i dom nya korten eftersom det inte kommer några p-koder :cry: .

    Problemet är att allt är krypterat både det i kortet och nycklarna CD skickar till kortet, om jag fattat rätt så har ingen lyckats knäcka den krypteringen.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Falo
    lacrits68, om du beställer fler kanaler så måste du uppge ditt kortnummer, då vet CD vilket kort dom ska uppdatera;-)
    precis!

    kommer du åt och ändra kortnummer kan du få ALLT utan behöva koderna! right? :wink:
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

  1. ingen bild över nätet men med kort
    Av lacrits68 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 00:08
  2. Dreambox 600C + Comhem-kort, ingen bild
    Av blodgrape i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 12:17
  3. Nytt MII kort ingen bild
    Av limpan i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 20:35
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 20:18
  5. bild
    Av thomas_d i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss