Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Analoga Upc

  1. #1

    Analoga Upc

    Hej jag undrar om det går att se dom analoga kanalerna på upc ? Kannalerna hoppar , behövs det något filte :roll: r?

  2. #2
    Jag har precis samma undran!

  3. #3
    Mig veterligen finns det inget att skrämma igång UPC med :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    :cry:

    Man tycker ju att det borde gå på nåt vis..ja menar, kanalerna ligger ju kvar på sina platser..men med störningar...

  5. #5
    chipwreck
    Gäst
    Får du in kanalerna på TVn men de ser konstiga ut så går det att snickara ihop en liten dosa som rättar till bilden.
    Förr när "kodningen" bestod i att synkpulsen var borttagen så var det inte så ruskigt svårt att knåpa ihop en funkande lösning.
    Men nu är det väl inte bara synken som är borta utan bilden är väl även inverterad på något sätt va?
    Jag har försökt att hjälpa en kompis att hitta någon lösning för UPC rätt så länge nu men inte snubblat på något, men det kan ju bero på att jag inte letar på rätt ställe och att mitt lokala elektroniksnille numera ser på TV i de sälla jaktmakerna.

    / chipwreck

  6. #6
    Problemet är snarare att UPC förstör signalen om man inte betalar.
    Alltså, inte kodad (som man isåfall kanske skulle kunna koda av) utan dessvärre fördärvad.

    Om vi nu pratar fd stjärntv.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #7
    Vet inte vad du menar med att bilden är inverterad...

    Kanalerna ligger kvar men det är en jämn och fin linje som åker över skärmen samt att det kommer som ett prutt ljud i jämn takt...

    Tänke om man bara kunde köpa nån "stabiliserare" på svarta marknaden...eller nåt...men jag kanske är dum i huvudet... :wink:

  8. #8
    Sätt på text-tv et tag å vips, så funkar bilden

Liknande ämnen

  1. analoga kannaler
    Av giggelito i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 10:35
  2. Viasat analoga
    Av kenny87 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 21:13
  3. analoga marknätet
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 12:37
  4. [LÖST] analoga tv3 koder
    Av bojjjan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 15:16
  5. [LÖST] analoga hexfiler Tv-3
    Av uffe i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 16:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss