Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: VIDEO HJÄLP

  1. #1

    VIDEO HJÄLP

    tjena alla, har ett litet problem, har spelat in en video på min videokamera och det är engelskt tal så att alla tittare ska fatta kommer jag behöva subtitles, text, så jag undrar vad finns det för program som man kan lägga text på, rullen ligger på 30 minuter, så behöver översättning så alla fattar. Jag tackar för hjälpen.

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    subtitleworkshop är ett relativt enkelt program.

    Edit: Ett tips. Lär dig snabbkommandona (exempelvis CTRL+Space (Start/Pause), ALT+C (Börja subtitle), ALT+V (Avsluta subtitle), Insert (Ny subtitle).

    Och mitt tips är att du för kollar igenom filmen, skriver in alla subtitles (synkar dom inte) och när allt det är klart så kan du synka dom genom att använda ALT+V/C.
    Bifogade filer Bifogade filer

  3. #3

    HJÄLP MIG

    Har lite problem med min film. Har en film som jag skapat en sub fil till och nu vill jag bränna det på en CD-R eller RW hur ska jag göra för att bränna det så att sub filen funkar cd skivan så man kan kolla på DVD och annat. Tack för hjälpen i förväg.

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    http://www.videohelp.com/forum/userguides/87065.php

    Du kan ju testa det.

    Annars finns:
    http://www.undertexter.se/forum/viewtopic.php?t=1828
    Men då måste du regga dig först.

  5. #5
    tackar för hjälpen men har problem har förljt anvisningarna och allt men vikket format ska jag spara texten i på Subtitle Workshop för att den ska funka på DVD format, VOB filer och så. har försökt hela natten men ingen framgång.

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Mitt tips skulle vara att regga sig på undertexter.se och titta igenom deras guider.
    Där borde du hitta allt du behöver.
    Annars har dom ju ett forum oxå, där svaret borde stå.

    Hoppas du hittar svaret!

Liknande ämnen

  1. Video-PID för SVT HD
    Av meerlin_88 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 23:50
  2. Video redigering HEEELP
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 00:52
  3. video kopieringskydd
    Av BRIAN2004 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 13:16
  4. Video-utgång
    Av lazzy i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 19:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss