Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Ingen signal???

  1. #1

    Ingen signal???

    Har kunnat se 3an och Ztv men nu helt plötsligt står det att jag inte har någon signal??

    Har vart ute och vridit på parabolen och det händer ingenting i alla fall??

    Har de kodat om på nått sätt?? eller vet någon hur jag skall få tillbaka 3an och Ztv??

    Tacksam för svar=)

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kollat så du inte fått in NDS mjukvara i din mottagare? Eller kanske nån lite mus som gnaggat av sladden till parabolen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Vad är NDS mjukvara för nått??

    Skall kolla att sladdar när jag kommer hem men tvivlar på att det skulle vara så...

  4. #4
    wideoguard va har du för box
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  5. #5
    Har en Vanlig Viasat Nokia box med en conax modul för CD......

  6. #6
    är det en 9802 ,9902 med mjukvara 4,0? det syns i displayen vilken sw du har är det 5,0 är det wideoguard
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  7. #7
    oj det måste jag kolla när jag komemr hem...

    Vad gör de för skillnad på 4.0, 5,0 eller videoguard??

  8. #8
    men.. om de står att du inte har signal så borde du ha problem med signalen. testa en norsk reset. koppla bort/byt ena huvudet, kör utan switch o.s.v...

    om det står "ingen signal" på din mottagare så måste det vara problem med signalen. sen borde du kunna kolla på signal stapeln om de är det problemet

    om de står t.ex "scrambled program" så är kommer signalen fram men då kan du inte avkoda kanalen. 4.0 är viaaccess 5.0 är NDS

    om du har 5.0 så kan inte din mottagare jobba med viaccess kort längre. din box har lärt sig ett nytt språk å glömt det gamla helt enkelt.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Om du inte har signal, så kan det vara så enkelt att det är för mycket snö på parabolen....

  10. #10
    har också haft detta problem då har jag bara ryckt ut ström kabeln men ibland har jag ryckt antennkabelen i förrgår fick jag gå upp på taket och knacka på switchen har en force 1189s

Liknande ämnen

  1. Ingen signal på tv4 hd.
    Av mrzimmerman i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 17:06
  2. ingen signal
    Av inke i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 00:35
  3. Ingen signal
    Av tolof i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 17:25
  4. [b]ingen signal på via s..[/b]
    Av ddenan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 21:11
  5. Ingen signal
    Av sopranos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss