Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Java script till Acrobat

  1. #1

    Java script till Acrobat

    Är nybörjare på det här med script så egentligen begriper jag inte mycket utav det men nu hade jag behövt ett som jag kan använda i Acrobat . Jag vill att scriptet ska öppna ett nytt fönter i IE med en bild av typ JPG.
    Är det någon som är kunnig på detta område?
    Det är nämligen så att jag har samlat massa information på en CD o det är bilder och pdf-filer på den... sedan har jag gjort så att den öppnar i IE så jag kan navigera efter en meny.
    Hoppas att det finns en kort o bra lösning.
    Tack på förhand...

  2. #2
    Vad är det egentligen du vill göra? Har du en meny i ett pdf-document? Eller har du en HTML-meny med länkar till olika pdf-document?

    Då kan du använda window.open för att öppna en ny sida, vet inte exakt syntax men typ Länk till bild

    Om du har en meny i ett pdf vet jag inte hur du gör, kanske fungerar med html där också?

  3. #3
    Jo det är en blandning av saker Html .PDF. JPG men problemet är att jag har ett pdf doc som har öppnats i min IE o i det pdf:et finns det länkar till olika bilder. Problemet är att när jag öppnar en bild så när jag går tillbaka med bakåt knappen i IE så kommer den inte ihåg att jag var på sidan 8 i pdf-dokumentet utan den går tillbaka till sidan 1 o det är väldigt irriterande. Det finns ju möjlighet att skriva in Java script i Adobe o det var tanken då att den öppnar ett nytt fönster med min bild istället för att använda samma fönster... är du med?

  4. #4
    Ok, scriptet för att öppna ett fönster i javascript är då alltså window.open(URL, name [, features]). Sök på window.open om du vill veta mer. Sedan måste du ju trigga detta när du klickar på en länk i adobe, vilket jag inte vet hur man gör.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 14:36
  2. Script Till Boxer
    Av bob_dole18 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 13:42
  3. Script till MII-kort
    Av janal i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 12:42
  4. Script till ViaMosc
    Av connyp59 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 10:55
  5. Script till Conax
    Av alje i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-12-24, 13:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss