Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DiSEqC problem!

  1. #1

    DiSEqC problem!

    Jag har stora problem med att få mitt Skystar1 DVB-S kort att switcha ordentligt på min 4 portars(billiga) switch jag köpt på almsat. På portA och portC har jag Maximum Twin LNBn och på port B har jag ett MTI vanligt LNB. Switchen bara låser sig på portA och dom få gångerna jag har lyckats få över den till portB låser den sig där. Jag har dock aldrig lyckats få den till portC. Jag har läst om att man ska ha High ISO switchar till Twin LNB. Kan det vara orsaken ? Eftersom jag har en 2 ports switch till de andra portarna på twin LNBna som går till en 9802s och på den funkar det utmärkt, så har jag ingen aning. Någon annan som har fått en 4portars switch att fungera med Skystar1 kort(också kallat Hauppauge WinTV DVB-S)? //p1s

  2. #2
    hur har du kopplat? twin n är du ska ha två boxar till samma skål rätta mig om jag har fel.har cu 4portar så ska du ha 4lmb .har du bara a o b inkopplade så ska det funka med 2
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    ok.. jag ska skriva lite mer utförligt. Jag har TVÅ paraboler. Den ena har TVÅ TWIN LNB den andra ett vanligt. Min nokia 9802s sitter kopplad till de båda twin LNBna met en 2x1 Switch och där finns inga problem. Till 4x1 switchen har jag kopplat twin LNBna till port A och port C och den andra parabolens huvud till port B. Och det är på den switchen jag har problem.

    kan det vara värt o prova med en DiSEqC 2.0 switch tro ? för den jag har är 1.0, jag vet inte vad det är för skillnad dock

  4. #4
    4-1 kopplar du så här,1-thoor,2-sirius, 1-a,2-b,3-c hotbird 4-d astra.har du en vias obol o e cd pbol,eller har den andra 4 lmb koppla enligt beskrivning HA EN GLAD PÅSK
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  5. #5
    ok. jag förstår hur du menar men det har väl ingen betydelse vilken satellit man har på respektive port på switchen. den ska väl bara switcha mellan portarna utan att tänka på vilken satellit som är på den porten, men min bara låser sig på port 1 eller port 2. det spelar ingen roll vilken satellit jag har där. om jag kopplar in thor där istället för astra så är det samma sak.

  6. #6
    provade att sätta skystar1 kortet på 2 ports switchen nu.... och den klarade de inte o switcha. skumt skumt. fungerar ju perfekt med Nokia boxen. tror att den också är DiSEqC 1.0

  7. #7
    Min SS1 kort fick samma problem vid ett tillfälle och jag lyckades aldrig komma underfund med orsaken.

    Det löste sig efter jag varit och skruvat i alla kabelkontakter, bl.a. bytte jag plats på kablarna mellan LNB och diseqc och jag tror att det var då problemet försvann.
    Men då parabolen sitter drygt 6 m upp på taknocken så var det den sista testen jag gjorde, ägnade många timmar åt att försöka lösa de i programvara först....

  8. #8
    okej. men det konstiga tycker jag är att om jag t.ex. i MyTheatre sätter commited LNB2 på både DiSEqC 1 och DiSEqC2 och gör en kanalsökning efter att jag gjort en kanalsökning på bara DiSEqC1 så kopplar den över till port2. Men det går inte till port 3 dvs commited LNB3. På de viset kan jag ju switcha mellan astra och sirius ganska så enkelt. Men jag vill ju komma åt Thor också.

Liknande ämnen

  1. Skumt problem diseqc
    Av linkan77 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 10:38
  2. Problem med DM500, DiseqC?
    Av Volvo3 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 18:52
  3. DiSEqC 2/1 Problem 7025
    Av Zerpens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:49
  4. dm800 diseqc 1,2 problem
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:13
  5. Diseqc problem DM500
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 05:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss