Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Gammal box

  1. #1

    Gammal box

    Hej!
    Jag har fått en "gammal" nokiabox med hårddisk. Parabol satt redan på huset som jag har köpt. Nu tänkte jag skaffa ett canaldigitalabb. Men enligt CD är inte min box godkänd och jag måste köpa ny box och parabol fastän jag vet att min box är specialgjord för cd:s utbud. Är det någon som vet hur man kommer runt detta. Kan cd se om jag använder min gamla box. Dvs kan jag ange att jag har en godkänd box men ändå använda min gamla?

  2. #2
    din box äe inte specialgjord för cd:s utbud utan för Viasats......

    För att se cd med den behöver du en Conax modul...

    Men eftersom man får en gratis combox + parabol vid tecknande av 12 månaders abb. via www.canaldigital.se så kan du ju lika gärna köpa en sådan och sedan sälja boxen och parabolen men behålla kortet.......

  3. #3
    Kolla om den har en extra ca modul då borde de var för cd´s utbud ?
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

  4. #4
    @anlj

    Vad är "gammal"?
    Den första Nokian med HD var 9902 och är/var en viaccess/VG box

    Du får nog komma upp med en modellbeteckning för att man ska kunna ge korrekta svar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    jag håller med T-bird. när du skriver "gammal" så vet man ju inte va du menar. det kan väl lika gärna vara en nyare box än 9902s. Vad är det för modellbeteckning på den? Om du kollar det så kan du ju se t.ex. på Nokias hemsida vad den stödjer osv.

  6. #6
    antagligen för att cd inte säljer nya abb atan att boxen klarar box id paring

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    @anlj

    Vad är "gammal"?
    Den första Nokian med HD var 9902 och är/var en viaccess/VG box

    Du får nog komma upp med en modellbeteckning för att man ska kunna ge korrekta svar

    Jag har en nokia mediaterminal 510 S. Min fråga var egentligen om man kan använda den boxen även om canaldigital säger att den inte är godkänd. Om jag tecknar ett avtal med ny box så har ju den boxen ingen hårddisk. Kan jag då sätta in kortet i min box eller kan CD "se" att jag använder den.

  8. #8
    nokia mediaterminal 510 S ???

    va fan e det?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    nokia mediaterminal 510 S ???

    va fan e det?
    Det var en värsting när den kom (hade glömt bort den) men las ned efter ett tag pga alla problem som var med den
    http://www.ev.se/index.637.html



    @anlj
    CD har minst 2 typer av kort, ett för MHW (MedeiaHighWay) boxar och ett annat för resten.

    Om 510 är MHW eller inte vet inte jag, har du bara ett kort som fungerar så kan dom ivf aldrig se var någonstans du använder det
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    OK, jag får väl ta ett abb och prova.
    (Men jag tänker vänta till efter sommaren då CD har Disneychannel också. Varför finns kanalen redan nu i CD:s kanalplaner när det inte är sant förrän i augusti. Dåligt!)

Liknande ämnen

  1. För gammal?
    Av GurraHängbuk i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 19:55
  2. behöver gammal M-II =)
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 19:18
  3. Gammal LnB
    Av thelv i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 16:35
  4. gammal key 20??
    Av bingoberra_36 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 08:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss