Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ännu ett badrums problem

  1. #1

    Ännu ett badrums problem

    Har ett problem till. Jag råkade knäcka en bit av duschblandaren.Jag knäckte plastbiten på blandaren där duschslangen kommer in. Jag har ej råd och köpa en ny blandare och undrar om man kan köpa den plastgrejen och sätta dig. Rinkabyrör ligger i närheten undrar bara vad namnet heter på den delen. Så den biten fattas på blandaren. Varje gång jag lyfter spaken så kommer vattnet ut ur kranen rakt ner för det finns ingen slang. Tacksam för svar.

  2. #2
    Har du köpt en blandare av ett välkänt fabrikat så finns det alla reservdelar hos din vvs-grossist...

  3. #3

    tålamod och stressa inte det lönar sig inte

    om den är guten i blandaren så är det inte mycket att göra men om den går att skruva bort så ta med det till en rörmakare eller ett byggvaruhus
    alternativ två är att om det går så gänga en muff i blandan men var försiktig så att det inte kommer in spånor i blandan

  4. #4
    Han knäckte
    plastbiten på blandaren där duschslangen kommer in
    ... Så den lär knappast vara helgjuten... :smile:

  5. #5
    jaha då är det två alternativ som gäller antingen ny blandare eller två spannar en med kallt vatten och en med varmt .
    sånt händer och skratta inte för nästa gång kan det vara DU.

Liknande ämnen

  1. Ännu en gång...
    Av Mazzze i forum Canal Digital
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 13:21
  2. Ännu ett fiasko!
    Av luvan i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 18:00
  3. ännu ett m2 problem
    Av Megaman i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 13:09
  4. Ännu en nybörjarfråga
    Av simpatico i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 21:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss