Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: for more fun....

  1. #1

    for more fun....

    Hej!

    Hade jag tänkt rigga upp min CD parrabol som ligger i skrubben. Parran är monterad, men saknar nu LNB. Är det någon större skilnad vilka man köper? (stälde frågan just innan crachen, och han inte läsa ngra ev svar).

    Iden var ju att min 100cm parra skulle vara kvar, och den ¨70cm parra för hotbird&astra (ort:Umeå), kommer åsså och behöva en "switch" är det här nåt man skulle tänka på?

    Tar järna emot tips INNAN man moterar nåt....!


    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  2. #2

    Re: for more fun....

    Citat Ursprungligen postat av lacrits68
    Hej!

    Hade jag tänkt rigga upp min CD parrabol som ligger i skrubben. Parran är monterad, men saknar nu LNB. Är det någon större skilnad vilka man köper? (stälde frågan just innan crachen, och han inte läsa ngra ev svar).

    Iden var ju att min 100cm parra skulle vara kvar, och den ¨70cm parra för hotbird&astra (ort:Umeå), kommer åsså och behöva en "switch" är det här nåt man skulle tänka på?

    Tar järna emot tips INNAN man moterar nåt....!


    --J--
    Gör som jag: Jag ropade in 2 nya LNB:er på tradera för en femtilapp styck. I dagens läge finns det nog bara universal-LNB:er, så det spelar kvittar vilken typ du väljer, bara midjan passar i hållaren! Vad gäller swichen skall du välja en DiseqC 4-1 switch. Kolla dessutom att din reciever klarar över 2000 kanaler. Polarens packade nämligen ihop då den bara fixade 2000... :roll:

  3. #3

    Re: for more fun....

    Citat Ursprungligen postat av babba
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68
    Hej!

    Hade jag tänkt rigga upp min CD parrabol som ligger i skrubben. Parran är monterad, men saknar nu LNB. Är det någon större skilnad vilka man köper? (stälde frågan just innan crachen, och han inte läsa ngra ev svar).

    Iden var ju att min 100cm parra skulle vara kvar, och den ¨70cm parra för hotbird&astra (ort:Umeå), kommer åsså och behöva en "switch" är det här nåt man skulle tänka på?

    Tar järna emot tips INNAN man moterar nåt....!


    --J--

    hhmmm har en strong 8700& digiality 240...dom borde väll klara detta.....???

    Gör som jag: Jag ropade in 2 nya LNB:er på tradera för en femtilapp styck. I dagens läge finns det nog bara universal-LNB:er, så det spelar kvittar vilken typ du väljer, bara midjan passar i hållaren! Vad gäller swichen skall du välja en DiseqC 4-1 switch. Kolla dessutom att din reciever klarar över 2000 kanaler. Polarens packade nämligen ihop då den bara fixade 2000... :roll:
    ....im not lost, im on adventure.....

  4. #4
    så kan det gå

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss