Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nya boxar från Com Hem..Är de pirat-spärrade (mot guldkort)?

  1. #1
    gnaget
    Gäst

    Nya boxar från Com Hem..Är de pirat-spärrade (mot guldkort)?

    Jag är ute efter att köpa en ny Com Hem box, så att jag kan säga upp mitt dyra abbonnemang och istället bara använda mitt piratkort (guldkort).
    Är det någon som vet om de nya boxarna som Com Hem säljer är skyddade mot piratkort, eller om det fungerar med ett "guldkort" ?

    Jag vore hemskt tacksam om någon kunde upplysa mig om detta !!!

  2. #2

    box

    Guldkort funkar i de nya boxarna. Däremot ska det vara svårare, för att inte säga omöjligt att remota, vilket du lär behöva om du vill se ppv.

    De nya snabbare boxarna kostar 2.000:-, men kräver även att du tar ett årsabonnemang på åtminstone Åtta favoriter. I och för sig tycker jag att det är rimligt att man åtminstone betalar något till com hem, annars klarar de snart inte ekonomin.

  3. #3
    gnaget
    Gäst
    Tack för svaret!

    Om jag uppfattat det hela rätt, så betyder det alltså att jag kommer att kunna se alla kanaler som jag haft innan, förutom att PPV inte kommer att fungera? Stämmer det?
    Hur kommer det sig i så fall att Com Hem bara lyckas hindra pirat-användare från att se PPV, men inte från att se alla andra betalkanaler? Har PPV-kanalerna en annan typ av kodning eller?

  4. #4
    Skillnaden är att dom kör ua uppdatering på ppv och bara skickar till dom kort som beställt. (fast ibland kör dom samma koder som till resten och då funkar det ju.)
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Här köper du utan abb biligt
    http://www.almsat.com

  6. #6
    Dom har väl bara xsat boxen där och inte den nya Sagem boxen som det pratas om i denna tråden?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    Han har bara X sat boxen på sidan, men såg Sagem boxar på hyllan när jag va i butiken....

    //Stimo

  8. #8
    Vad kostar dom då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  9. #9
    Självklart så glömde jag och kolla de, ska kolla i veckan, ska in då!!
    Borde kuna få ett bra pris, hjälpte han med några tekniskafrågor ang p-kort

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 19:54
  2. Nya boxar från Dream Multimedia?
    Av Zeb M i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 12:35
  3. Från guldkort till silverkort...
    Av Jonas_P i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 18:12
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-24, 18:08
  5. Kopiera ua från guldkort
    Av Anti i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 22:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss