Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Laser skrivare

  1. #1

    Laser skrivare

    Hej är det någon som begriper sig på hur nätverksskrivare funkar?
    Jag har en Hewlett Packard laserjet 4+ med nätverkskort i jag har kopplat den till min rauter men jag får ingen kontackt med den,
    Kortet heter jetdireckt som sitter i den och det är ett 10/100 kort
    Mvh nisse100
    Gratis är goott

  2. #2
    I skrivaren sätter du det IP du vill använda.

    På PCn skall du installera HPs Jetdirect drivrutin och i den ange samma IP som du nyss satte i skrivaren.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Med skrivaren följer säkert ett program för att sätta ip-adress å dyl. på skrivaren...

  4. #4
    En laserjet 4 kan ha gått med Novell som printserver så då kan du få använda HP´s configurationsverktyg och fiska upp den (ipx/spx i äldre versoner) Är den inställd på TCP/IP så kan du väl köra något nätv. monitor program och ta rätt på vad den har för IP. Sedan ska nog en LJ4 kunna resetta det inbyggda kortet till FactoryDefault. Något i stil med "håll ned online knappen när du strömsätter skrivaren". Mja, det här kanske inte var till någon hjälp men HP har konfigurationsverktyg för alla sina produkter, så då får ta reda på exakt vad printservern heter och sedan söka på HP/COMPAQ sidan. :smile:

    Edit: Det kan nog ha hetat JetAdmin ftp://www.aeconsult.umd.edu/PC/32_bi...d/hpjanten.exe verktyget jag menade. Du får testa............ :?

  5. #5

    Tack

    Tack för hjälpen skall kolla om jag får igång det
    Gratis är goott

Liknande ämnen

  1. Skrivare till fil
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 16:32
  2. PS 2 Laser
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 09:54
  3. Universal Single LNB, 0.3 dB (Laser)
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 02:10
  4. HP-SKRIVARE
    Av tussan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 17:26
  5. Seriös Firma ?, Skrivare HP PSC 2355
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss