Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kylning

  1. #1

    Kylning

    Hej alla glada!
    Jag ska montera in en kylfläkt i min samsung (gillar inte rostatbröd). Har köpt ställbar batterieliminator och en 80 mm chassiefläkt till en dator. Det visar sig när jag kommer hem att fläkten är temperaturstyrd och att det finns tre kabler som ska anslutas. En gul, en röd och en svart. Märkningen på tre pin anslutningen är:
    gul=2510, röd=KSP, svart=en stor liggande etta. Vilken kabel är vilken? Hur kan jag koppla den till eliminatorn som bara har plus och minus?

    Hoppas att nån kan hjälpa en som inte kollar det han köper och helst vill fixa det i helgen.

    Fläkten är en arctic cooling : arctic fan Pro TC. Och jag har varit inne på deras hemsida men fann inga uppgifter som hjälpte mig.
    __________________

  2. #2
    Den svarta kabeln är jord (0V), den röda är +12V och den gula är RPM-signalen, den gula kan du strunta i.

  3. #3
    röd= plus
    svart=minis
    gul=vartal skall inte koplas
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  4. #4
    Tack för hjälpen! Bara att sätta i gång med koppleriverksamheten då....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss