Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Senaste nytt om HDTV på Canal Digital

  1. #1

    Senaste nytt om HDTV på Canal Digital

    Skickde ett mail till Canal Digital och fick detta svar:


    Hej!

    Preliminärt startdatum för HD-TV kanalen är den 1/9. Innehållet som det ser ut just nu kommer både att vara sport och film. Prissättningen på kanalen är tyvärr inte "spikad" men vi ska försöka att erbjuda den till ett pris som inte blir högt (c:a 30-40kr/mån, men som sagt ej klart ännu). Vi kommer även att ta fram ett affärsupplägg som gör att befintliga kunder kan byta/köpa till en ny HD-TV box till en "rimmlig" kostnad, tyvärr är inte prissättningen klar där heller.

    Tyvärr blir det lite difusa svar, då mycket inte är fastlagt och klart ännu.

    Mvh Henrik Aronsson

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hur blir det med Dreambox? Har de stöd för HDTV eller det ligger i mjukvaran?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Dreambox ska inte klara av att avkoda HD vad jag vet. Men man kan spela in och skicka till datorn och spela upp där om den har tillräckligt med kraft. Din digitalbox måste ha ett avkodningschip som klarar av HD.

  4. #4
    vi behöver inte fundera på hdtv ännu,som det ser ut idag så blir både tv o boxar för dyra. så det är nog bara att bojkotta HDTV. vi valilga tv tittare har inte råd med några dyra apparater.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  5. #5
    därför kör man den billiga varianten så länge. Dator + tvkort = HD1

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Men egentligen borde det gå med en Dreambox och en dator... Du kan ju streama signalen som Dreamboxen tar emot direkt till datorn... Och då BORDE det ju gå att se/spara signalen på datorn i HDTV... Efetrsom signalen som du tar ut till datorn från Dreamboxen är ju helt orörd...

    Någon som hänger med på hur jag tänker?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    nån som har dreambox kopplat till dator med typ VLC och kan streama från typ astraHD (demoversionen som körs på sirius) och kan testa?

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag sökte in kanalen i boxen men hittar den inte i någon av listorna =/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Jag har testat att streama från Dreambox men det fungerar inte bra nog.
    Vad som fungerar bra är ett PC kort typ skystar2.

    /J

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    kolla
    12245 mhz
    27500 KS/s
    vertical

    på sirius

Liknande ämnen

  1. Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4
    Av PrOsOn i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 12:56
  2. Canal Digital och HDTV?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 20:10
  3. Nytt kort från Canal Digital
    Av ronnan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 10:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss