Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Segt med BitComet!?

  1. #1

    Segt med BitComet!?

    Varför sölar de så f*ns med BitComets? Är det bara jag som har problem?

    usch

  2. #2
    Samma här
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    beror nog inte på programmet, snarare på antalet seedare/leechare.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    många som limitar sin bandbredd utåt med.. det som är största problemet antar jag...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    många som limitar sin bandbredd utåt med.. det som är största problemet antar jag...
    Många måste göra det för att det ska gå snabbt å tanka hem. Jag tex. Det beror på att din dator måste tala om att du ska ta emot paket (Ungefär iaf) och om det inte finns någon ledig bandbredd ut så kan den inte det och man får inga paket skickade till sig. Jag tex har en 512Mbit lina och har max 50 kb/s ut. Alltså inte några stora förluster för andra. Sen kan det bero på brandväggar etc.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    jag vet det.. men det kan vara likadant från en i samma stad som har 10mbit ut och samma isp... så det låter bara som bortförklaring för mig...
    en 512kbit lina har förresten 64k/s ut....

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    jag vet det.. men det kan vara likadant från en i samma stad som har 10mbit ut och samma isp... så det låter bara som bortförklaring för mig...
    en 512kbit lina har förresten 64k/s ut....
    på min 8/1 så stryper jag globala upload till 80kb och då flyter allt på fint både surf och nedladdning.

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    många som limitar sin bandbredd utåt med.. det som är största problemet antar jag...
    Många måste göra det för att det ska gå snabbt å tanka hem. Jag tex. Det beror på att din dator måste tala om att du ska ta emot paket (Ungefär iaf) och om det inte finns någon ledig bandbredd ut så kan den inte det och man får inga paket skickade till sig. Jag tex har en 512Mbit lina och har max 50 kb/s ut. Alltså inte några stora förluster för andra. Sen kan det bero på brandväggar etc.
    Det som du snackar är duplex. Vanligast för adsl är att man har halv duplex, dvs. att nerladdningshastigheten och uppladdningen använder samma bandbredd. I full duplex, som fiber har, är de oberoende av varandra, vilket leder till att man kan tanka fullt både upp och ner utan förluster.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    precis och då tycker jag inte man ska ha 0.1k/s från fiber också.. att det för så där med adsl är för att det är assymetriskt... vdsl däremot är symmetriskt...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    jag vet det.. men det kan vara likadant från en i samma stad som har 10mbit ut och samma isp... så det låter bara som bortförklaring för mig...
    en 512kbit lina har förresten 64k/s ut....
    Jag menade att jag stryper den på 50 kb/s.

    Adsl betyder" Asymmetric Digital Subscriber Line" Jag vet att min förra uppkoppling inte var assymetrisk men kallades för ADSL iaf.
    Om du bara får 0.1Kb/s av någon med 10Mbit beror det med största sannolikhet på något annat. Vissa studentnätverk stryper hastigheten på vissa portar, Utanför nätverket och till vissa andra nätverk. Och så finns det andra flaskhalsar. Gör en traceroute så ser du vart problemet ligger..
    Självklart finns de de som sätter låga uploads men om man använder bittorrent då så går det långsamt. Använder man DC eller liknande kan man säga till en OP och använder man kazaa får man skylla sig själv.
    Det finns många som skriver 10Mbit och syftar på sin dl också.
    Om de har en hårdvarubrandvägg som inte är ordentligt konfigurerad så kan du inte kontakta honom på rätt sätt heller.

Liknande ämnen

  1. Segt
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 23:15
  2. Segt på yahoo??
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 18:42
  3. Segt comhem!
    Av skalkar i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 21:59
  4. [LÖST] Segt med långa svarstider
    Av Aflar i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-24, 16:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss