Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Streama bild från Dreambox till xbox

  1. #1
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger

    Streama bild från Dreambox till xbox

    Tjo!

    Hitta detta när jag leta efter lite nytto saker till min xbox, tänkte om det kanske finns nån som missat det.


    http://www.dream-multimedia.com.au/DreamboxTV_DM500.php

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har testat det för några månader sen... Funkar skit bra... Vi körde det via internet... Dock ska man inte byta kanal på Dreamboxen om någon streamar för då hänger xbox'en sig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    tack för infon, ska se om jag hittar tag på nån med dreambox och se om man kan få pröva lite =)

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Har testat det för några månader sen... Funkar skit bra... Vi körde det via internet... Dock ska man inte byta kanal på Dreamboxen om någon streamar för då hänger xbox'en sig...
    Så du menar att om någon använder dreamboxen till tv och jag använder xboxet för att se , så kan vi bara se samma kanal?

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ja... Eftersom det bara finns den tuner i dagens Dreamboxar så kan du bara koda av en kanal i taget... Därför kan du bara streama samma kanal som är igång på Dreamboxen... Dock 2006 ska det komma en Dreambox med dubbla tuners... Dreambox 8000 har jag för mig den skulle heta... Men det är ett tag tills dess...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Ursäkta för jag går in på ämnet Cardsharing här men..

    Hur går det för cardsharing då? De kan väll slå på vilken kanal som helst?

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo men med de Dreamboxar som finns ute idag så kan du bara titta/streama på en och samma kanal samtidigt... Du kan inte titta på t.ex. Kanal 5 och sen streama Canal+ till dator/xbox eftersom det bara finns 1 tuner i dagens Dreamboxar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    dags att tesat detta i praktigen då jag äntligen lyckats spara ihop till en dreambox =)

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Lycka till
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    Bara en fråga, Kan man byta kanal på Xboxen när man streemar från Dreamboxen???

Liknande ämnen

  1. Streama filmer från PC till Dreambox!
    Av Soulja82 i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 21:09
  2. Streama från dreambox till Xtreamer
    Av Comdit i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 18:49
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 22:53
  5. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss