Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Varför fungerar inte båda lnbhuvudena samtidigt?

  1. #1

    Varför fungerar inte båda lnbhuvudena samtidigt?

    Håller på och installerar två lnb huvuden på min thomson box (viasatboxen)...
    Jag har två stycken parabolskålar (med ett lnb på varje skål)...

    När jag har satt in kablarna i lnb nr 1 så fungerar båda skålarna (lnb nr 1 uttaget är det enda som fungerar hitills)... när man sedan t ex kör båda samtidigt så visar den bara spänning på lnb 2 fast det finns bra med signal på båda skålarna...

    I manualen till boxern står något om att jag måste ställa in hög och låg frekvens på båda lnb-huvudena...för annars kommer det inte att fungera... hur gör jag detta? nu står det låg frekvens 09750 o hög frekvens 10600 på båda huvudena... ska tillägga att det är hotbird 13e och astra 28.2 e som jag vill ta in samtidigt... Varför fungerar inte detta? vad ska man skriva i frekvens? Hjälp mottages vänligen!

  2. #2

    rätta till lite...

    ska tillägga detta att när jag kör med båda kablarna samtidigt så fungerar alltid LNB nr 1 att kolla på men LNB nr 2 ballar ur och visar bara spänning när man kollar på signalkvalité... det blir tvärtom när man skiftar kablarna... då fungerar inte den som fungerade på lnb nr 1... Vad gör jag för fel?

  3. #3
    Hopas du har DIESEgC Switch?
    Åm du har i Switchen Hortbird på 1 (A) ock Astra På 2(B) Då måste du ha samma instälnigar i motagaren
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    man måste alltså ha en switch för att detta ska fungera?

  5. #5
    Jep det måste du ha åm du har fler en 1 LNB
    Hur har du tenkt det annars?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Varför fungerar inte mina HD-kanaler?
    Av Taco Mannen i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 13:21
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:05
  3. [LÖST] Alla kanaler funkar inte samtidigt
    Av Petrin i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 10:12
  4. Varför fungerar inte tv1000 mm
    Av aggekrus i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 10:43
  5. [LÖST] varför fungerar inte mina gamla hexfiler
    Av andersp3a i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-15, 08:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss