Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Behöver hjälp: vilken DVD-brännare ska jag köpa?

  1. #1

    Behöver hjälp: vilken DVD-brännare ska jag köpa?

    Hej igen expertiser!

    Behöver hjälp. Jag ska köpa en DVD-brännare. Extern. Det står mellan

    1. Sony DRX800UL DVD+R DL
    2. Philips ED16DVDSK/00 DVD+R DL

    Den största skillnaden är att nr.1 kan köras via både USB & FW (FireWire) medan nr.2 endast körs via USB. Så klart vill jag ha nr.1 men är det verkligen stor skillnad på att köra USB och FW? Om jag nu tänker att externa brännaren ska jag använda när det behövs - var som helst så är det mer troligt att de ställen jag använder den på har USB än FW-kort... Hmmm. Vilken ska jag ha? Ni kan påverka. Lovar att berätta vilken jag valt

  2. #2
    Titta på hur stor skillnad det är i hastighet vid resp anslutning ( USB kontra FW) är det inte avgörande för dig, så är båda bra val. Tror inte någon av dom kommer att göra dig besviken, då varken Philips eller Sony släpper ut nåt skräp, framförallt aldrig Philips...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Förutsatt att det är USB 2.0 vi talar om så är USB-porten klart bättre när det gäller överföringshastighet. Med tanke på att båda är bra märken så skulle jag välja den billigaste, förutsatt att det inte medföljer fler och bättre program hos den dyrare.

  4. #4
    Jag skulle nog rekomendera att köpa ett löst kabinett och en standard brännare istället. Blir enklare och billigare när det är dags att byta...
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av husmor
    Förutsatt att det är USB 2.0 vi talar om så är USB-porten klart bättre när det gäller överföringshastighet. Med tanke på att båda är bra märken så skulle jag välja den billigaste, förutsatt att det inte medföljer fler och bättre program hos den dyrare.
    I teorin är usb 2.0 snabbare men i verkligheten är firewire snabbare. Plus att usb tar mycket mer proccesorkraft vid överföring.
    Det enda som är bra med usb är att tillverkningen är mycket billigare än firewire och just därför finns usb 2.0 överallt istället för firewire.

    Så jag skulle ta den som har firewire.

  6. #6
    Det beror väl lite på vilket OS man kör. I Linux är väl USB-stödet bättre än Firewire. Firewire används väl mest på Mac? Vet inte vilket som fungerar bäst i Win XP, men så länge du har USB är du säker på att det fungerar.

  7. #7
    Philips är det vad jag valt. Tekniken utvecklas snabbt så rätt snart behöver man en nyare och bättre DVD-brännare så Philips får duga tills vidare.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp (brännare + MII)
    Av Mizuno79 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 10:45
  2. vilken brännare ska man köpa
    Av aguila i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 18:19
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 08:22
  4. var kan man köpa mp 3,5 brännare??
    Av Zidan_junior i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 21:51
  5. Köpa Brännare.
    Av 9802ACE i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-09, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss