Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Har jag förstått detta rätt gällande dragoncam?

  1. #1

    Har jag förstått detta rätt gällande dragoncam?

    Är lite sugen på att köpa en dragoncam för att köra viaccess 2.3 (tv3 danmark) men samtidigt kanaler som är kodade i nagravision på hispasat... Hur går detta? Kan man ladda kortet så att det kör två olika system samtidigt eller måste man bränna om loader kortet hela tiden när man ska byta firmware?

    Lägger jag in koder osv på kortet också? eller måste jag köpa ett annat kort och sätta på den vanliga kortplatsen?

    Följande utrustning på vad som behövs?
    Brännare, dragonmodul, loadercard.... och ett till kort eller?

  2. #2

    Re: Har jag förstått detta rätt gällande dragoncam?

    Citat Ursprungligen postat av m_johan84
    Är lite sugen på att köpa en dragoncam för att köra viaccess 2.3 (tv3 danmark) men samtidigt kanaler som är kodade i nagravision på hispasat... Hur går detta? Kan man ladda kortet så att det kör två olika system samtidigt eller måste man bränna om loader kortet hela tiden när man ska byta firmware?

    Lägger jag in koder osv på kortet också? eller måste jag köpa ett annat kort och sätta på den vanliga kortplatsen?

    Följande utrustning på vad som behövs?
    Brännare, dragonmodul, loadercard.... och ett till kort eller?
    För att se TV3 Danmark behövs bara ett guld/funkort
    Du laddar Dragonmodulen med koder och program genom loader-kortet när det är klart behövs inte kortet längre, cam-modulen innehåller alla hackade crypteringar med kända koder. Alltså både Viaccess 2.3 och nagra 1 som du ville se :smile:
    Obs ryktet säger att Cabo på hispasat ska gå över till nagra 2 som INTE är hackat ännu :cry: den 1 september men det snackas mycke vi får se :!:

Liknande ämnen

  1. Är detta "rätt" genomförande.
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 00:15
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 15:56
  3. gällande m2kort
    Av gollen i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 12:55
  4. Om jag har förstått rätt
    Av taido i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 15:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss