Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: adsl 2

  1. #11
    Annars är det väll så att om man kollar innan man skaffar sej en hårdvarurouter så får man reda på om vilken hastighet den klarar av. Vissa klarar säkert av ADSL2+ utan problem.

  2. #12
    Det blir mycket billigare med en dator som router också. Jag har en gammal P133 med Fedora på. Jag har bara 0.5 så det går nog inte så bra med 24 men men. Så har jag FTP, webb, mail osv om jag vill. Just nu har jag bara igång FTPn. Dessutom laddar jag hem alla torrents på den. (Så jag kan få sova lite också) Som brandvägg använder jag firehol. Den är jättelätt ställa in och om man vill kan man göra riktigt avancerade saker med den.

    En bra hvrouter kostar flera tusen men en gammal dator kostar inte många ören. Oftast känner man nån som vill ha bort en. Om man inte är en sån som aldrig slänger datorprylar då ops:

  3. #13
    Zyxel skulle skicka ett nytt modem så man kan prova.
    Annars får man byta leverantör av internet,
    någon som vet bra leverantörer.

    Det där med en Linuxburk lät intressant, jag har ju en gammal bärbar HP det måste ju duga och vart får man tag i Linux då.

    www.akermanrally.com

  4. #14
    Spidde
    Gäst
    Linux finns att ladda hem gratis. Massor av linux ditros finns hos sunet att ladda hem gratis.
    Eller om du will ha en linux brandvägg http://www.smoothwall.org/

Liknande ämnen

  1. problem med adsl
    Av ozzmosis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:11
  2. ADSL opeatörr
    Av buffy i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 12:27
  3. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 18:01
  4. Billigaste ADSL?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 18:18
  5. Telia ADSL
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 13:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss