Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp med info innan köp av dreambox m.m.

  1. #1

    Hjälp med info innan köp av dreambox m.m.

    Går i tankarna att köpa mig en Dreambox 7020S...
    Men vad för parabol ska man ha, hur många "huvuden" ska man ha?
    Och vart ska man köpa grejerna? Finns det någon billig och bra sida.
    Och för att kunna titta utan att ha ett abbonemang, hur fixar mad det lättast då?
    Läst lite lätt om Cardsharing, vad finns det för andra sätt att få tag i koder?
    Ja de var väll allt för nu

  2. #2

    Re: Hjälp med info innan köp av dreambox m.m.

    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    Går i tankarna att köpa mig en Dreambox 7020S...
    Men vad för parabol ska man ha, hur många "huvuden" ska man ha?
    Och vart ska man köpa grejerna? Finns det någon billig och bra sida.
    Och för att kunna titta utan att ha ett abbonemang, hur fixar mad det lättast då?
    Läst lite lätt om Cardsharing, vad finns det för andra sätt att få tag i koder?
    Ja de var väll allt för nu
    Det går inte å svara på dina frågor, utan å veta mycket mer vad Du vill med din Dreambox. En DB är inget som är statiskt, utan den kan Du i stort sett konfigurera som Du själv vill, å bestämma vilket utbud Du vill ha på den. De koder som finns, laddas ner från menyer i boxen, eller lägger in för hand, med ett FTP-program, beroende på vilken IMG Du väljer/använder i boxen. Läs åxå "Dreambook v1.5" som finns för nerladdning här på forumet, kolla även i "Klonas Guide" http://klona.4t.com/ så får Du lära dig en del om DB. Jag/Vi/Datafixaren säljer Dreambox, men är inte billigast, då Vi bara tar boxar från den svenska generalagenten, för att kunna få snabb å bra service å garantiåtaganden. Dessutom har Vi riktig support på boxarna, som jag har hand om.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    ok, det jag vill göra med den är att kunna se på satelitkanalerna som viasat och canal+.

    Sedan så är det MP3 från hårddisken och nätradio, även kunna spela in och spara på hårddisken för att kunna titta vid ett annan tillfälle.

    Vilken IMG vet jag inte, med Gemini eller Hydra har jag hört talas om, bra eller dålig?

    Ska ladda ner och läsa Dreambook och även titta in på sidan.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    ok, det jag vill göra med den är att kunna se på satelitkanalerna som viasat och canal+.

    Sedan så är det MP3 från hårddisken och nätradio, även kunna spela in och spara på hårddisken för att kunna titta vid ett annan tillfälle.

    Vilken IMG vet jag inte, med Gemini eller Hydra har jag hört talas om, bra eller dålig?

    Ska ladda ner och läsa Dreambook och även titta in på sidan.
    Allt det där kan Du göra med vilken DB eller IMG som helst, då det är rent "basic" i en DB. Nätradio kan va lite problematiskt, då jag inte tror det finns nån till senare V av IMG ute än, men det finns ju massor av satellite radio istället. vill Du snacka, så finns jag på Skype (humlan57) eller ring mitt direktnr hos Datafixaren 060-92050.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Allt det där kan Du göra med vilken DB eller IMG som helst, då det är rent "basic" i en DB. Nätradio kan va lite problematiskt, då jag inte tror det finns nån till senare V av IMG ute än, men det finns ju massor av satellite radio istället. vill Du snacka, så finns jag på Skype (humlan57) eller ring mitt direktnr hos Datafixaren 060-92050.

    mvh humlan.
    aha, ok.
    då kanske det är overkill att köpa en 7020 då? Kanske räcker med den billigare modellen då eller är det basic på just 7020? Så du håller till i/runt s-vall, jag bor i Bräcke ca 10 mil mot Östersund.... Ni kanske har någon fysisk butik man kan titta in på?

  6. #6
    Nä butik har Vi än bara i Oskarshamn..., än, fast handla genom mig går bra ändå, å det finns nog inget jag inte kan fixa till Tv, Dator å alla annan hemelektronik. Det är mest hårdvaran som skiljer boxarna åt, mjukvarumässigt fungerar det mesta i en DM500 åxå. Själv använder jag båda typerna av boxar, DM7020 som "huvudbox" för att kunna leka å testa det som finns, å ett par DM500 som nästan "vanliga" dekodrar.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  2. Frågor/Hjälp innan köp av Dreambox !!
    Av AC_milan93 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:03
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 13:47
  4. hjälp mig innan jag blir idiot
    Av yngsjo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 15:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss