Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Känslig mottagare sökes

  1. #1

    Känslig mottagare sökes

    Har en Barcom 130 cm med en C-120 LNB på 0.3 db och en Combobox. Jag får in ITV 3 på Astra 2 (28,2 öst) nätt o jämt. Vill inte gärna byta ut parabol eller lnb utan behöver nog en känsligare mottagare, gärna med 2 Ci eller en Conaxmodul inbyggd och en Ci. Någon som har erfarenhet av en mottagare som är mycket känslig?

  2. #2
    Astra 2D har ju en footprint som inte är avsedd för oss nordbor, så frågan är om du kan lösa det med en annan box?

    http://www.ses-astra.com/satellites/...value=4&sat=15
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Du har i och för sig rätt. Jag kan se BBC 1+2 London, Skottland o Wales samt BBC 3 o 4 utan problem. Däremot får jag inte någon stabil bild på ITV 3 och t.ex BBC 1 Cambridge och med en känsligare mottagare torde dessa kanaler stabiliseras.

  4. #4
    Både ITV 3 och BBC 1 Cambridge sänds i 16:9 så det kanske har med det att göra?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Känslig antenn eller vad?
    Av hompa i forum Boxer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 14:44
  2. Är Thomson DSI 35 TH känslig för svag signal?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 21:03
  3. hjälp sökes
    Av stiss i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-04, 20:48
  4. Ny box sökes.
    Av thomh i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 12:54
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss