Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lite om allt

  1. #1

    Lite om allt

    Nu ska jag berätta lite saker om boxer, viaccess, digitalboxar och kort. Jag vill inte ha några svar liknande detta: "Du ljuger", "Bevisa det!" osv. Jag kan inte bevisa det jag skrivit, även om jag tar bilder, så får man påståenden om att de är fake osv. Enda anledningen till att jag skriver det är att slå hål på vissa myter som ex. T-bird för vidare.

    Det hela började för ca 6 månader sedan, i februari. En kompis (ganska nära sådan) hadde tydligen en "väldigt" datorkunnig bror. Denna brodern hadde på något sätt "hittat" koder till boxer på internet. Jag trodde honom självklart inte. Efter lite utflyckter till "boxen" fan jag detta: En Thomsonbox med ett goldcard i, som faktiskt kodade av kannal 5 och discovery. Den klarade inte att koda av Animal-Planet, av någon anledning. Jag tog hem kortet för att läsa av det, men jag kunde inte få det fungera (jag hadde inte rätt kort-typ). Det var då tråden av "kalle_19" kom upp. Eftersom Boxer hadde"garanti" på sitt krypteringssystem då, så var "kalle_19" mycket försiktig av sig. Det hela slutade att han blev utkastad.

    Min teori är att Thomsonboxen (THOMSON DTI 353 TH) har mjukvarumodifierats och/eller inte uppdaterats på något sätt, och att koderna är 8^16, dvs den tidigare versionen av boxers krypteringssystem. Efter ett tag så upptäckte den där "brodern" vad jag höll på med och bytte raskt ut guldkortet till ett funcard med någon slags låsmekanism på. Sedan dess har det inte hänt så mycket, eftersom jag inte kan få låna boxen med tillhörande hållare.Jag har frågat om jag kan få byta till mig ett kort, men det har han inte gått med på. Boxen kodar nog av ZTV eller CANAL + just nu.

    Detta är skrivet för att berätta för er att det finns sätt att koda av boxer. Tack för mig.

    P.S Om ni (T-bird) deletar detta kontot, har jag ca 10 st till.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Inga direkta nyheter... Att Boxer är knäckt inom slutna grupper är inget jag för under bordet eftersom jag vet att det är det... Även Canal Digital och Viasat finns inom VÄLDIGT sluta grupper...

    Dock för att förhindra pajkastning så låser jag tråden... Du har iaf fått det du ville sagt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Ser ut som jag fått en "vän" för livet :lol:

    Den som undrar vad det handlar om kan kolla upp kalle190 (han vet inte ens vad han kallat sig förut)

    @mozart
    Det börjar bli dax att leva upp till det som du sa i PM till mig den 19 april.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. lite Canal Digital + lite Viasat?
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 18:23
  2. ALLT för Titaniumkort
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 13:59
  3. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48
  4. Ser man allt?
    Av adambertilsen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 22:14
  5. Allt-i-ett-box
    Av [vedder] i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss