Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Få färg på utländska DVD-filmer.

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    din dvd borde kunna göra om signalen till PAL60 dvs. PAL signal fast i 60hz det klarar kanske din tv av om den inte pallar NTSC fast det gör dom flesta tv apparater tycker jag, fan min gamla telfunken från typ 89 fixar att jag ser på R1or...
    Precis oftast behöver man gå in i inställningarna och ändra till t.e.x Spela NTSC som PAL .
    finns t.o.m på min första dvd spelare en samsung så det är nog ingen ovanlig funktion .

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Niklas_101
    Citat Ursprungligen postat av ooze
    något som många ofta glömmer är att testa med en fullkopplad scart kabel (så kallad RGB kabel) det kan mycket väl lösa ditt svartvita problem.

    Lycka till!
    Jag koppalade en S-Video hane-hane sladd (som jag fått med ett grafikkort) till en scartadapter (liknande denna http://www.siba.se/images%5Carticles%5C4%5CSE54264.jpg), hur kan jag prova med RGB-kabel som du säger?
    DVD-spelaren har endast fyra RCA-honor (en till digitalljud, resten standard) till kontakter och en S-VHS-hona.
    Bilden blir konstig även om jag använder en PAL-film.
    Behöver verkligen ha hjälp med detta.
    Ok, du menar alltså att din DVDspelare inte har en enda Scart utgång? Isåfall funkar det inte så som jag tipsade om, utan det gäller endast "ren" scart kabel.

    Men som många tipsar om så kan det mycket väl funka att byta kanal, jag får tex svartvit bild på EXT2 (scart 2, där min bildkabel är inkopplad) men färg på SVHS kanalen när jag kopplar min iBook till tvn. Så testa alla videokanaler du har.

    lycka till

Liknande ämnen

  1. Dicovery utan färg ??
    Av map_se i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:13
  2. spara filmer
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 20:27
  3. För mycket färg
    Av blomryd i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 19:23
  4. DVD filmer
    Av BenkeBus i forum Övrigt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 15:26
  5. filmer
    Av mackebull i forum Övrigt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 12:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss