Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spela in.

  1. #1

    Spela in.

    Jag har köpt ett Twinhan VisionDTV DVB-T kort. Jag har installerat ProgDVB och det funkar mycket bra, hittar alla kanaler och är bild + ljud. Men när jag spelar in från någon kanal blir resultatet endast ljud och bara en svart ruta där bilden skulle vara.
    Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?

    //OlleDolle

  2. #2
    Jag fick bara ljud och ingen bildruta alls förut när jag nyss hade börjat med DVB-kort. Det berodde på att programmet jag använde för att spela upp inspelningen saknade codecs för det formatet. Nu tolkar jag ditt inlägg som att det är progdvb som inte visar någon bild och det ska väl klara av att visa sina egna inspelningar.

    Tyvärr vet jag inget om just twinham och progdvb, men i Technotrends programvara kan man stänga av bild och ljud under inspelning (antagligen för att säkra inspelningkvaliteten). Leta efter någon sådan option i progdvb.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  3. #3

    Re: Spela in.

    Citat Ursprungligen postat av olledolle
    Jag har köpt ett Twinhan VisionDTV DVB-T kort. Jag har installerat ProgDVB och det funkar mycket bra, hittar alla kanaler och är bild + ljud. Men när jag spelar in från någon kanal blir resultatet endast ljud och bara en svart ruta där bilden skulle vara.

    Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?

    //OlleDolle
    Jag har också ett sånt kort och körde med ProgDVB förrut. Hade aldrig något sånt problem. Men mediaplayer är alltid lite kinkig när det gäller mpeg2 (Om du använder mediaplayer då.) Använd ett program som kan spela upp DVD bra så ska det funka. Reparera filerna med PVAstrumento innan du använder dem också. Det finns alltid lite fel i strömmarna (DVB är inte riktigt kompatibel med DVD. PVAstrumento rättar till det)

  4. #4
    Kontrollera om det finns en patch till programmet på tillverkarens hemsida.

Liknande ämnen

  1. Spela in
    Av Hassan12 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 14:17
  2. Spela in på HDD.
    Av jekander i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 09:37
  3. Spela in med 600
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 12:18
  4. Spela in på 500-S
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 08:09
  5. Spela in med 500
    Av foppa75 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss