Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fil överföring

  1. #1

    Fil överföring

    Hallå jag undrar om nån vet om det finns något enkelt program för att föra över filer från en dator till en annan och då menar jag genom bredbandsuppkoppling.

    Ej typ icq msn eller ftp
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  2. #2

    Re: Fil överföring

    Citat Ursprungligen postat av storfors
    Hallå jag undrar om nån vet om det finns något enkelt program för att föra över filer från en dator till en annan och då menar jag genom bredbandsuppkoppling.

    Ej typ icq msn eller ftp
    Förstår inte riktigt vad Du menar... Ska Du skicka filer över ett nätverk, så finns knappast nåt enklare än ett FTP-program...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Finns massor av program för det. Men kan inte bli mycket enklare än ftp.
    Radmin kan du ju prova. Fast du lär installera radmin som service på ena datorn och köra klient på den andra.

  4. #4
    HAr nämligen det problemet när jag försöker skicka filer över ftp elelr icq så blir det låg överföringshastighet och sedan sjunker den helt till 0 vi har bägge brandvagg dlink 604
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  5. #5
    Spidde
    Gäst
    Dlinks 604r är ju inte känd för att vara bra
    Har du problem att få ftp att funka blir det svårt att få något annat att funka bättre skulle jag tro

  6. #6
    Det är inte så, att det är nån typ av brandvägg, som slöar ner nätet? Stäng ner allt som har med säkerhet att göra, virusprogg, brandväggar å liknande. Testa sen å gör en filöverföring med FTP...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Trådlös A/V-överföring
    Av adno i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 08:37
  2. Överföring
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 19:51
  3. Bredband och trådlös överföring?
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 05:59
  4. överföring från hdd
    Av the-guvnor i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 14:06
  5. Sunkig bredband överföring
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss