Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 96

Ämne: Requesta Guider

  1. #71

    CF compact flash i DM7025

    Jag skulle vilja ha en guide för hur man använder CF minneskort i DM7025. Jag har installerat och lyckats formattera ett 8GB kort med DCC. Nu kan jag ladda ned picons till CF och köra, men hur ställer man in sökvägar för annat? T.ex vill jag att plugins laddas ned till CF och körs därifrån. Hur installerar jag en image på CF och bootar från minneskortet? Jag vill inte fippla med multiboot, bara köra Gemini eller PLI från CF. Någon som kan, som kan dela med sig av sin kunskap?:errf:

  2. #72

    8 LNB i DM7025

    Och så skulle jag vilja veta hur man ställer in 8 LNB med dubbla mottagare i DM7025? Jag vill inte ha 4-1 switchar, utan bara 2 st 8-1. Nu kör jag 4LNB var på varsin 4-1 diseqC switch, för jag har inte lyckats ställa in Hyro 8-1, får inte till det med den pdf som finns till den. :'(


    T90 8st twin LNB 2 st 8-1 Hyro DiseqC
    0.8W 4.8E 9.0E 13.0E 16.0E 19.2E 23.5E 28.2E
    DM7025 2st DVB-S

  3. #73
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    skulle vilja ha en guid hur man confugurerar fausto till sin dreambox steg för steg om man kör datorn till routern trådlöst

  4. #74

    Question En guidad tur hur ?

    En utförlig vägledning hur jag kopplar/installerar är välkommet .
    Har en DM500Si-black som jag ej har vågat starta (vet ej om man måste byta programvara i den) än,den har köpts från crownsat.CD hdbox (epg´n är den sämsta jag sett)/och en htpc-maskin.
    Vad för kort skall jag köpa till htpc-maskinen, TBS 6920/TeVii s470/mystique dvb-s/s2 ?
    Det måste ju vara ett lågprofil.
    Har sen fått mig sagt att det bästa är att köra DB-boxen som server, kan någon förklara hur man då gör, kopplar/programvaror mm (kan jag se hd-kanalerna då)?
    Har en gammal kortläsare som går att köra i phoenix-läge.
    Men som sagt först måste det in ett pciE dvb-s2 kort i htpc-maskinen.
    Kanske jag även kan få in Telias tv i datorn, vad går då åt ?
    Kan jag få det att fungera med htpc-datorn får jag säkert en bättre epg oxå ?

    Tacksam för hjälp med detta

    :'(

  5. #75
    Någon som har erfarenhet av Neutrino bpanther...för Kathrein UFS910 givetvis
    Hittar inget bra ute, mycket på tyska...

  6. #76
    Hej har ett problem letar efter guide till att sätta upp hårddisk delning mellan db och win 7. vill använda datorns disk till att spela in db=dm 800 med gemeni 5,0 tack på förhand

  7. #77
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Gärna en "Step-by-Step" guide för Cardserver Proxy. Det hade uppskattats för oss dödliga
    Vu+ Solo SE Version 2

  8. #78
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Gärna en "Step-by-Step" guide för Cardserver Proxy. Det hade uppskattats för oss dödliga
    Finns ju redan...
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=25563

  9. #79
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Fasen tack sleddog! :thumbup:
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #80
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    hur sätta upp en debian med oscam ?
    En Dummieguide skulle sitta som en smäck....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss