Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Trådlöst nät

  1. #1

    Trådlöst nät

    Tja!

    Jag ska snart skaffa nytt trådlöst nät...och tittar då på lite olika produkter...
    Skulle beöva lite synpunkter

    Idag har jag 3com 54 Mbit/s. Men jag har lite problem med att streama till xbox'en, så jag ska överge 3com. (54Mbit/s ska ju räcka och bli över, men det laggar) Har provat med kabel, och då är det smärtfritt.

    jag ska köpa:
    en router/gateway/accesspunkt (spelar ingen roll vad, ska bara använda accesspunktsfunktionen)
    en brygga till XBOX'en
    ett pccard-kort

    Allra helst vill jag ha Linksys, men priset är högt..
    Tittar annars på D-Link eller US Robotics.
    Nöjer mig egentligen med 54-Mbit/s, men när man ändå ska köpa nytt så...
    ...så jag har kollat in 108 resp 125 Mbit/s-produkterna.

    Såå...vad säger ni som använder Linksys/D-Link/US Robotics?
    Fungerar dom bra? Nöjd med support, om ni behövt använda dom?
    Smärtfria och bra uppgraderingar?

    Tack tack
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  2. #2
    D-Link är skit för det mesta.....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    skippa d-link....
    linksys eller netgear kan du ju tita på iaf....
    Kör själv netgear prylar utan problem

  4. #4
    Tack för synpunkterna. Uppskattas.

    Netgear går bort...jag har i alla fall inte hittat någon brygga som kör mer än 54 Mbit/s. Såg en accesspunkt som man kan ställa i bryggläge för drygt 2 lappar, på tok för mycket.

    Annars har jag varit nöjd med Netgear. Hade deras ISDN-routrar en gång i tiden. Visserligen OEM'ade Zyxelroutrar, men ändå - dom funkade.

    Då återstår US Robotics...någon som vet något om deras trådlösa?
    Modem var dom ju bra på (Couirier och Sportster). Även om dom gillade sin egna standard bättre än Hayes.
    Kör dom egenutvecklat trådlöst, eller är det OEM'at?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #5
    Glöm inte heller ZyXEL, som fungerar mycket bra. Använder både Netgear å ZyXEL tillsammans, å det går som tåget.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Tror det är samma med Zyxel som för Netgear...ingen riktigt snabb brygga.

    Och jag är lite insnöad på över 54Mbit/s. Kanske lite onödligt i och för sig.

    Annars gillar jag verkligen deras produkter. Var betatestare en gång i tiden på deras isdn-produkter (routrar och terminaladaptrar). Fick ny leksak med posten lite då och då, himla kul.


    edit: Såg precis att dom hade en 125 Mbit/s accesspunkt för överkomligt pris. Ska kolla om man kan sätta den i bryggläge, men det brukar ju fungera bra för rena AP's. Tack för tipset.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #7
    När manualen till ZyAIR G-560 skrevs kunde man inte välja bryggläge.

    Men dom har en inställning i webb-gränssnittet för det (Operational Mode) , där enda alternativet är/var Access Point.

    "At the time of writing, the G-560 can only work as an access point."

    Så det verkar ju vara på G, om det inte kommit. Ska ringa och fråga supporten i morgon.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    Snabb och bra support på ZyXEL, men tyvärr hade dom ingen produkt som kunde brygga i mer än 54 Mbit/s.

    US Robotics då, ingen som har erfarenhet av deras trådlösa produkter?

    Hmm...äh, jag väntar nog några månader, och ser om dom löst bryggproblemet på zyxel.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #9
    Liksom tidigare inlägg, undvik D-LINK tappar kontakt med nätet var 60-70sekund och då är det borta 10-20 sekunder för att sedan fungera ca 60-70 sekunder igen.

    Men det är sporadiskt, ibland fungerar det en vecka utan problem, sedan återkommer det.

    Läs mera på: http://se.pricerunner.com/computing/...186092/reviews

Liknande ämnen

  1. trådlöst
    Av karl48 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 21:22
  2. Trådlöst
    Av Balders-balle i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 16:22
  3. trådlöst
    Av algot i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 19:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss