Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: En fråga till alla "kortloggare" från en ny medlem

  1. #1

    En fråga till alla "kortloggare" från en ny medlem

    Hej ör ny på forumet och har läst alla kortloggar inläggen.
    Alla har försökt att logga trafiken mellan kort och box men har någon provat att logga trafiken internt i kortet mellan "pic" kretsen och eeprom minnet ?. Kanske den trafiken kan avslöja de eftertraktade nycklarna. Datan är åtkommlig på ben 4 på kortet, har läst den med
    ett vanligt oscilloskåp och den är INTE identisk med RX TX datan på ben 7.
    Någon som har ett lämpligt program för att kunna "spela" in dataströmmen på vanlig PC ?.
    Det borde kunna funka med något program avsett för att läsa data från kassettband eller mätutrustning. Datan är i TTL nivå så det borde kunna gå att ta in den på en serie port utan förstärkning. Har någon provat detta ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Och hur vill du kommer in i kortet?

    Mvh Kalle

  3. #3
    Hej Kalle P kan du utveckla din fråga lite ?
    Menar du mekaniskt ? eller något annat?

    Min tanke med hela inlägget var att nycklarna kanske ligger i minnet okrypterade och hämtas till "picen" när de skall användas. Då ben 4 på kortet är anslutet till serieporten mellan minnet och Pic kretsen i kortet kan den trafiken avlyssnas. Någon som vet vilken pic krets och minne som används i nya korten ?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Du kan ju ta och mäta på ett riktigt kort så kanske du kan snappa upp lite brus, något annat lär du inte hitta.

  5. #5
    Tycker det är kul med någon som kommer med lite initiativ till lösning! Tråkigt att alla skall racka ned på de_coders förslag. Tyvärr kan jag inte komma med något tips till dig!

  6. #6

    Vi pratar om HIGH SECURE microcontroller.

    Citat Ursprungligen postat av Accolon
    Tycker det är kul med någon som kommer med lite initiativ till lösning! Tråkigt att alla skall racka ned på de_coders förslag. Tyvärr kan jag inte komma med något tips till dig!
    Saken är det att volvo3 har rätt. Det enda man får den vägen är en massa jitter.

    Och för övrigt du kommer aldrig att få samma resultat vid tidsanalys på den data du kör. Det ser kortet till.

    1.Bäst är att söka efter bug i kortet.
    2.EV glitching.

    :roll:

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Det riktigt roliga med de_coders förslag är att han tror att det är ett guldkort som används.
    Tidsanalys sägs för den delen fungerara med relativt moderna kort.
    Den stora grejen som de flesta inte förstår är att om man behöver fråga om vissa saker så kommer man inte att förstå svaret.

  8. #8
    Varför försöka klanka så mycket på dom som försöker.
    Är ni rädda att någon ska veta mera än ni eller.
    Hjälp honom på vägen istället för att förklara för honom hur duktig ni är!!!

    Starta en tråd eller dyligt för att hjälpa andra med den information ni verkar ha, ni skulle på det viset spara mycket tid framför datorn
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  9. #9
    Hej på er och tack för alla svar. Ja Volvo 3 har rätt
    Jag utgick ifrån ett guldkort då jag ej visste vilken kort typ som används. Jag har inte hållt på med det här sen 02
    så började jag ta upp det igen för ca 2 veckor sedan.
    Stort tack till killroy1 för infon om kortet. Det verkar tyvärr mycket välskyddat vilket framgår av specen på kortet.
    Det kan kanske finnas någon väg in ändå om ni läser specen har tillverkaren av säkerhetsskäl inte velat visa alla skydd som finns i kortet vilket tyder på att det kan finnas en svaghet. En annan fråga är hur kommer nya nycklar och inställningar för vilka kanaler som abonemanget har ned till kortet?. De måste komma in med sändningen antagligen krypterat men det borde ändå vara värt att försöka sammla in den informationen.
    Den kanske kan ge något ändå, enligt operatören kommer nycklarna innom 1 timme så om någon som kör cardsharing loggar all trafik till kortet under 1 timme så borde nycklarna finnas med.
    Några frågor till hur går uppdateringen av korten till exakt ? vad händer om ett kort initieras och får frivisning de första 2 veckorna men användaren tar ut kortet direkt efter initieringen och lägger undan det i säg 2 månader är det fortfarande frivisning eller är det stängt då ? när det används igen.
    Sänds infon om nycklar och abonemang samtidigt till korten ?. Om nycklarna ska skickas innom en timme som operatören lovar verkar det inte troligt att abnemangs infon som är mycket mer omfattande skickas samtidigt.
    Om vi kan komma på hur korten uppdateras exakt kanske vi kan hitta ett sätt att behålla frivisningen på ett originalkort. Jag vet ett kort som blev utbytt då abonenten trodde det var skadat. Det kortet låg i några månader i en låda och när en bekant sedan provade kortet gick det i ca 1 månad med det gamla abonemanget trots att det kortet var "avskrivet".
    Så fortsät att sammla information och fundera så kanske vi kan hitta på något.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Eftersom du frågar så seriöst:
    Frivisningen aktiveras då datumfälten är satta till 00 00 -> 00 00(1990-01-01 -> 1990-01-01) och det kommer in en ECM till just den providern. T.ex. 6010.
    Förstår du inte vad jag pratar om så är det bara att googla som satan.

    Det finns inga genvägar, info om allt du frågade finns på nätet, det är bara att leta.

Liknande ämnen

  1. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  2. [LÖST] Kan vi inte låsa "spioner" ute från vissa trådar?
    Av *Wolf* i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 11:36
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 09:50
  4. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss