Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Finska kanaler

  1. #1

    Finska kanaler

    Hej!Har Viasat guld paketet,hur får jag fram finska kanaler.Dom är ju där och då jag tar fram tex.yle så kommer rutan fram att jag inte abonerar på denna kanal.Hur kan jag abonera?????Går det??SARA

  2. #2
    Jag tror alla finska kanaler sänder på Thor-satelliten, Du behöver nog ett abb via CanalDigital för att kunna köpa till TV Finland.....rätta mig om jag har fel....någon...

  3. #3

    Jag vet

    jo det är så att jag haft canal-digital,men man får bara en futtig finsk kanal som sänder nästan bara nyheter.Men i viasat borde ligga på samma satelit som alla finska,namnen syns ju,jag tänkte om man måste köpa abonemangskort från finland???Om nån har erfarenhet så skriv gärna!!!SARA

  4. #4
    Eftersom du har svenskt abbonemang så får du inte upp de finska kanalerna. Och har man inte finskt abbonemang i Finland så får man inte upp de SVT 1 och 2.

    Och eftersom du inte bor i Finland kan du inte heller abbonera på finska viasat.
    Enda sättet att se på finska kanelerna är att någon bekant i Finland skaffar ett abbonemang på sitt namn, och skickar kortet åt dig.

    Bifogar en bild på finska kanalpaketen:

  5. #5
    Tack för tipset!SARA :smile:

  6. #6
    Jag har varit i kontakt med Viasat Finland som även har svensktalande kundtjänst-avdelning. Enligt det dom sagt till mig så räcker det med att man har en adress i Finland så kan man abbonera på Viasat Finland, men då faller ju några svenska TV-kanaler bort (läs även info som Wilhelm80 har skrivit).

    Anledningen är rättigheterna bla bla bla... Varför ska det vara så krångligt egentligen? Om man inom EU kunde besluta att man kan abonnera på t.ex: Sky Uk eller TPS Frankrike så skulle man minska pirat tittandet en del.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av legendshine
    Jag har varit i kontakt med Viasat Finland som även har svensktalande kundtjänst-avdelning. Enligt det dom sagt till mig så räcker det med att man har en adress i Finland så kan man abbonera på Viasat Finland, men då faller ju några svenska TV-kanaler bort (läs även info som Wilhelm80 har skrivit).
    Det intressanta är att Viasat sänder svenska TV3, ZTV och TV8 m fl till Finland. På finsk kabel-tv kan du även få svenska SVT1, SVT2, Barnkanalen, Kunskapskanalen, SVT24 och TV4. En massa svenska kanaler med andra ord.

    I Sverige är situationen helt annan. Här får enbart TV Finland sändas på kabel och satellit. Endast vid finska gränsen kan man officiellt se andra finska kanaler.

    Visst är det för konstigt?!?!

    En idé kan vara att klaga hos Kulturdepartementet.
    http://www.regeringen.se/sb/d/1454

  8. #8
    Jag bor i Finland och abonerar på Viasat Guld från Finland, samt bas paketet från Canal Digital via Sverige.

    Som tips: om ni vill ha finska kanalerna så rekomenderar jag att ni tar dom via Canal Digital, eftersom då får ni också finska 3an samt 4an. Vilka inte ingår i Viasats utbud.

  9. #9

    Finska kanaler

    Jag har försökt!!!Men beställer man canaldigital så får man enbart tv Finland som kostar 75 kr per månad.Dom sänder ett urval ur veckans program o nyheter från yle ett o två.Den är dyr o dålig.Har provat allt.Haft egen antenn på taket o försökt att tjuvtitta(analogt)såg enbart då det var jättefint väder.Bor i umeå men är född i Finland och tycker det är så tråkigt att inte kunna se sina hemlandskanaler.Skall prova att köpa abonemangskort från Finland.SARA

  10. #10

    Re: Finska kanaler

    Citat Ursprungligen postat av isso38
    Jag har försökt!!!Men beställer man canaldigital så får man enbart tv Finland som kostar 75 kr per månad.Dom sänder ett urval ur veckans program o nyheter från yle ett o två.Den är dyr o dålig.Har provat allt.Haft egen antenn på taket o försökt att tjuvtitta(analogt)såg enbart då det var jättefint väder.Bor i umeå men är född i Finland och tycker det är så tråkigt att inte kunna se sina hemlandskanaler.Skall prova att köpa abonemangskort från Finland.SARA

    Det är förvånande att kabelnät som t.ex. Com hem inte får sända fler finska kanaler. Skulle kunna tänka mig att de även sände YLE1, YLE2 och MTV3 eftersom det bor så många finskspråkiga i Sverige. Com hem skulle tjäna perngar på det.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  2. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  3. Finska på epgn
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
  4. översätte text till finska?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 13:39
  5. finska kanaler
    Av karlotto i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss