Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Kortdelning

  1. #1

    Kortdelning

    Om man har 5 tv apparater.1 boxerabb.Hur gör man för att dela på ett kort samtidigt som man ser olika program på andra tv app.Eller går det bara att se på samma kanal som boxer står på.Tex att 3:an är på boxern,så kan man bara se trean.Eller går det att komma förbi på något sett.Eller måste man köpa fler boxermotagare.

  2. #2
    Två alternativ:
    Tvillingkort (se www.boxer.se)
    eller
    Cardsharing, sök i forumet om just cardsharing.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    1. För att se andra kanaler samtidigt så finns det bara ett alternativ = 1 mottagare / TV. Och sedan kan man välja på att betala Tvillingabb eller se till att köpa ett gäng med Dreambox & dela på korten.

    2. För att se samma kanal på alla TV-apparater så krävs det en "ombyggnad" av befintligt TV-kabel-nät. Du måste splitta kabeln från din box & skicka tillbaka signalen i ditt TV-nät.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Tack för svaren

  5. #5
    Skaffa en cardsplitter!

    Neptunsat.se

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av nicke.an
    Skaffa en cardsplitter!

    Neptunsat.se
    Ta den på öppet köp isf, för det är fan i mig inte det lättast att få den å fungera bra. Den är så jäkla inkonsekvent att man knappast kan ge nån vettig hjälp, om hur man bäst får den att fungera..

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Jag har också hört att det inte fungerar så bra med cardsplitter, det är synd.
    Återstår nog bara att försöka få mängdrabatt på ett antal Dreambox.

  8. #8
    Förlåt en okunnig.Finns det något annat sätt att se på alla tv apparater med ett boxer abb.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Kajja
    Förlåt en okunnig.Finns det något annat sätt att se på alla tv apparater med ett boxer abb.
    nej

  10. #10
    Är det någon som köpt en Cardsplitter från neptunsat?
    I så fall hur funkar den?

Liknande ämnen

  1. Kortdelning mellan min Az och min DM?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 22:44
  2. Kortdelning i VISTA
    Av Tommy Newjersey i forum Windows
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss