Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: bra diseq switch

  1. #1

    bra diseq switch

    jag har problem med min diseq switch funkar bara när den själv vill
    har ni någon att rekomendera
    har två lnb... till viasat och canaldigital
    dreambox 800hd se

  2. #2

    Re: bra diseq switch

    Citat Ursprungligen postat av andersw
    jag har problem med min diseq switch funkar bara när den själv vill
    har ni någon att rekomendera
    har två lnb... till viasat och canaldigital
    Ska inte spela nån roll eg, på en 2-vägs switch. Det brukar fungera med alla nyare switchar. Vi bruka aldrig få några klagomål på dom Vi säljer, å dom är inga dyra saker. Det är först när det blir lite mer avancerade installationer, som det kan vara värt att satsa lite extra pengar på dom, men knappast på 2 eller 4 LNB:s installationer.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Har själv precis köpt mig en från biltema för 4 st LNB, har fått denna rekommenderad av humlan57, testa att köpa en sådan för 150, billigt iaf om inget annat, har ej hunnit montera min så kan ej säga hur den funkar.

  4. #4

    diseq

    har köppt en biltema switch funkade as bra i början sen blev den segare och segare allså när man byter satellit så tar det några sekunder innan den växlar men nu funkar det inte alls? skummt någon som vet om det har med mjukvaran att göra ?kör gemini 2,50

Liknande ämnen

  1. DM100 och Diseq
    Av lordarcane i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 18:35
  2. DB Switch
    Av gorvas i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 19:00
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:48
  4. DiSEq för 5 LNB var?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 17:02
  5. Diseq-fråga
    Av boho999 i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 21:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss