Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Några frågor angående kortbränning.

  1. #1

    Några frågor angående kortbränning.

    Hej,

    Jag är en nybörjare vad gäller att bränna kort, så det här kanske är en dum fråga.

    Fick min "mp3.5" igår, kopplade in den idag och har hållit på i flera timmar med detta.

    Jag blir galen snart.

    Har detta att tillgå:

    Orginal kort från ComHem med 8 favoriter (aldrig använt i dekodern)
    Galaxy GOLD kort
    Kortbrännare MP-3.5


    Mjukvara:

    MKExtrakt
    MultiProg 3.4 - 3.5
    Secanix Editor
    Morphex

    Jag har gjort följande:

    Extakterat "provider.txt" filen från mitt orginalkort med hjälp av MKExtrakt.

    Drog in provider-filen i Morphex programmet,
    Generade enligt guide fram 2 stycken .hex filer.

    Editerade filerna med Secanix Editor där jag skrev in gällande kod under "0a"

    Startade igång MP-Programmet och brände enligt instruktioner.
    Klart.
    Inga felmeddelanden någonstans.

    MEN det enda som fungerar är dom "vanliga" kanalerna. dvs dom som jag har via kabeltv.

    Vad har jag gjort för fel?

    Tacksam för svar.

    (Obs, jag använder en SAGEM Digitalbox och jag har en adapter till min mp3.5, och kör operativsystem Windows XP)

  2. #2
    Jezz
    Gäst
    Jag har oxå följt guiden men har inte editerat i secanix utan efter morphex öppnade jag hex filerna i multi prog 0.9 och lade över på mitt kort och voilá alla kaner+ppv . Det enda som oroar mig är hur länge jag har ppv - de skulle man gärna haft alltid.
    Det hela tog nog max 20 minuter...
    På det igen bara!

  3. #3
    Det fungerar ändå inte verkar det som.
    Och mitt gamla AU kort som jag har haft sen tidigare funkar inte nu heller efter jag haft in det i brännaren och tittat.

    Det är som att det är tomt, för det står att kortet inte sitter i ordentligt, på mitt "nybrända" så är det den vanliga jävla röda rutan.

    Hjälp?

  4. #4
    Tänkte bara meddela att det fungerar finfint nu, även PPV.

    Felet som jag personligen tror var att jag behövde stå på en PPV kanal när jag stoppade in kortet och startade boxen.

  5. #5
    ni har glömt en liten detalj i guiden! DET KAN TA UPP TILL 5 MIN FÖR BILDEN ATT KOMMA FÖRSTA GÅNGEN. Vänta 5 min så ska ni se att det fungerar

    Editerade filerna med Secanix Editor där jag skrev in gällande kod under "0a"
    Öh varför gjorde du det? för att få in ppv-film kanske? om jag inte minns fel så är nuvarnade koden med prefix 0c eller har dom bytt kanske?

  6. #6
    Det fungerar som sagt nu, jag väntade 10, 20 minuter på bild först, ingenting.

    På kortet jag fick igång skrev jag manuellt in i provider.txt filen för ppv-film och ppv-sport.Vet ej om detta behövdes, men det funkar iaf, huvudsaken det.

  7. #7
    storis
    Gäst

    o

    det kn ta upp till en o en hlalv timme innan det uppdateras..
    har du lagt in gällande op ska bilden komma direkt ..annars är något fel

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 21:18
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  3. några frågor
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 12:01
  4. några frågor
    Av blixten i forum Övriga mottagare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:28
  5. Några M2 frågor
    Av KikkomaN i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 19:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss