Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Några frågor angående kortbränning.

  1. #1

    Några frågor angående kortbränning.

    Hej,

    Jag är en nybörjare vad gäller att bränna kort, så det här kanske är en dum fråga.

    Fick min "mp3.5" igår, kopplade in den idag och har hållit på i flera timmar med detta.

    Jag blir galen snart.

    Har detta att tillgå:

    Orginal kort från ComHem med 8 favoriter (aldrig använt i dekodern)
    Galaxy GOLD kort
    Kortbrännare MP-3.5


    Mjukvara:

    MKExtrakt
    MultiProg 3.4 - 3.5
    Secanix Editor
    Morphex

    Jag har gjort följande:

    Extakterat "provider.txt" filen från mitt orginalkort med hjälp av MKExtrakt.

    Drog in provider-filen i Morphex programmet,
    Generade enligt guide fram 2 stycken .hex filer.

    Editerade filerna med Secanix Editor där jag skrev in gällande kod under "0a"

    Startade igång MP-Programmet och brände enligt instruktioner.
    Klart.
    Inga felmeddelanden någonstans.

    MEN det enda som fungerar är dom "vanliga" kanalerna. dvs dom som jag har via kabeltv.

    Vad har jag gjort för fel?

    Tacksam för svar.

    (Obs, jag använder en SAGEM Digitalbox och jag har en adapter till min mp3.5, och kör operativsystem Windows XP)

  2. #2
    Jezz
    Gäst
    Jag har oxå följt guiden men har inte editerat i secanix utan efter morphex öppnade jag hex filerna i multi prog 0.9 och lade över på mitt kort och voilá alla kaner+ppv . Det enda som oroar mig är hur länge jag har ppv - de skulle man gärna haft alltid.
    Det hela tog nog max 20 minuter...
    På det igen bara!

  3. #3
    Det fungerar ändå inte verkar det som.
    Och mitt gamla AU kort som jag har haft sen tidigare funkar inte nu heller efter jag haft in det i brännaren och tittat.

    Det är som att det är tomt, för det står att kortet inte sitter i ordentligt, på mitt "nybrända" så är det den vanliga jävla röda rutan.

    Hjälp?

  4. #4
    Tänkte bara meddela att det fungerar finfint nu, även PPV.